آبسه لثه در کودکان

آبسه لثه، جوش چرکی است که بر روی لثه ظاهر می شود. آسیب و ضربه به هر دو دندان جلو، باعث می شود تا لثه آسیب ببیند و بهبود نیابد، در چنین حالتی، دندان اصطلاحا می میرد و هیچ گونه خونی به این ناحیه نمی رسد.

آبسه لثه هم چنین در مواردی که دندان دچار پوسیدگی می شود و عفونت به ریشه دندان می رسد، نیز بر روی لثه ظاهر می شود.

آبسه لثه بایستی سریعا درمان شود، تا از سرایت عفونت به سایر قسمت های بدن به خصوص قلب، جلوگیری شود.

آبسه لثه در کودکان

از آن جایی که بچه ها بیشتر زمین می خورند و احتمال آسیب وضربه به دندان های جلو بیشتر است، این آبسه لثه در کودکان بیشتر شایع می باشد. به همین خاطر، والدین بایستی هنگام مسواک زدن دندان های کودک شان، لثه ها را نیز چک کنند، به خصوص اگر کودک، دندان خراب و یا دندان پر کرده داشته باشد.

در صورت مشاهده جوش سغید و چرکی بر روی لثه، حتی جوش بسیار کوچک، حتما کودک را نزد دندان پزشک ببرید. خوش بختانه کودکان از دندان درد شکایت نمی کنند، زیرا دندان دیگر زنده نیست.

–  تورم و التهاب

–  قرمزی لثه

–  خونریزی لثه

–  بد بو شدن  دهان به دلیل چرکی بودن آبسه

از جمله علائم و نشانه های آبسه لثه هستند.

پیشگیری از آبسه لثه

–  هر ۶ ماه یک بار دندان های کودک خود را به دندان پزشک نشان دهید. خرابی دندان می تواند به سرعت پیشرفت کند و به عصب برسد.

–  بهتر است والدین، دندان های کودک شان را حتی تا سن ۹- ۸ سالگی مسواک بزنند، تا زمانی که کودک شیوه صحیح مسواک زدن را یاد بگیرد.

–  مصرف مواد قندی کودک باید تا حد امکان محدود شود، در مقابل، کودک را به مصرف آب و مایعات بیشتر تشویق کنید.

درمان آبسه لثه در کودکان

درمان مشکل آبسه لثه در کودکان فقط با مراجعه به دندانپزشک کودکان صورت می گیرد، حتی آبسه لثه از بین رفته باشد و یا چرک آن خارج شده باشد.

آبسه دندان کودکان توسط دندانپزشک کودکان شامل موارد زیر است:

• درمان پوسیدگی دندان در کودکان با هدف کاهش و درمان آبسه لثه انجام می شود. برای انجام این کار باید چرک آن خارج شود، همچنین عفونت باید در این درمان ریشه کن و متوقف گردد.
  • آنتی بیوتیک : معمولاً تجویز آنتی بیوتیک بعد از عکس رادیولوژی توسط دندانپزشک اطفال صورت می گیرد.
  • عصب کشی دندان کودکان: ممکن است نیاز باشد تا برای درمان عصب کشی دندان ها عصب کشی دندان انجام داد. در این روش با ترمیم و عصب کشی دندان ها توسط دندانپزشک اطفال، باعث کاهش عفونت و آبسه لثه در کودکان می شود.

برخی از خدمات خانم دکتر آذرنوش:

ارتودنسی دندان کودکان

عصب کشی دندان کودکان

روکش دندان در کودکان

راه های ارتباطی با دکتر :

info@drazarnoosh.com

صفحه اینستاگرام