درد دندان کودکان بعد از عصب کشی

در بسیاری از مواقع دندان های عصب کشی شده بسیار مستعد شکستن هستند که نیاز به بازسازی و افزایش مقاومت تاج دندان می باشند . تنها برخی از دندان های عصبی کشی شده نیاز روکش دارند .

به دلیل اینکه بیمار ممکن است درد شدیدی را تحمل کرده باشد و یا اینکه فرض کنید زمانی که گرما و سرما به دندان آن فرد می رسد آن درد مداوم پس از این تحریکات وجود داشته باشد . بسیار از اوقات مجبور هستیم دندان ها را عصب کشی کنیم و یا به عبارت دیگر بهتر است آن ها را تحت درمان ریشه دندان قرار دهیم .

درد دندان کودکان بعد از عصب کشی

درد دندان کودکان بعد از عصب کشی

ساختار دندان

دندان دارای دو ساختار تاج و ریشه است که هر کدام از این ها تقسیم به ساختار های دیگر می شوند . تاج دندان قسمتی از  دندان است که شما کاملا آن را در دهان مشاهده می نمایید آن لایه از دندان که افراد مشاهده می کنید و سفید است جز سطحی ترین و مقاوم ترین لایه ی دندان می باشد که به نام لایه ی مینای دندان است و لایه زیرین آن لایه عاج هست و از مقاومت کمتری برخوردار است و محافظت کننده از عصب و همان پالپ دندان است پس لایه زیر پالپ لایه عصب و یا پالپ می باشد .

چه زمان نیاز به درمان ریشه دندان پیدا می کنیم ؟

روند پوسیدگی (به هر دلیلی از لحاظ بهداشت و تغذیه نامناسب) از لایه مینای دندان شروع  می شود و اگر بی علامت باشد این روند ادامه پیدا می کند و پیشرفت می کند و به لایه زیرین خود و به لایه عاج می رسد و اگر در صورتی که پوسیدگی دندان علامت دار باشد به طور مثال با مصرف شیرینی دچار دندان درد شود در این حین باید به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید .

به همین دلیل پوسیدگی دندان خیلی سریع پیشرفت می کند و به ناحیه پالپ و یا عصب دندان می رسند . در این مرحله است که علامت ها تغییر می کند و دندان نیاز به درمان ریشه دندان دارد .

متاسفانه لزوما درد دندان نمی تواند نشانه این باشد که نیاز به درمان ریشه دندان دارد می تواند این درد وجود داشته باشد . مهمترین علامت های اولیه که همان درد در هنگام مصرف شیرینجات و مواد سرد می باشد بهتر است در همان زمان به دندانپزشک مراجعه شود تا درمان صورت گیرد .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال ، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آیا دندان های هستند که اصلا درد نداشته باشند و احتیاج به عصب کشی داشته باشد ؟

بله همین طور است و الزاما اینگونه نخواهد بود که درد داشته باشیم و نیاز به انجام عصب کشی باشد و ممکن است دندان های داشته باشیم که آن ها احتیاج به عصب کشی داشته باشند بدون اینکه سابقه درد داشته باشند .

فرض کنید پوسیدگی که به عصب رسیده ولی بیمار درد ندارد و دندان آن سیاه شده است و همین سیاهی یکی از دلایل انجام عصب کشی دندان می باشد و در صورتی که عصب کشی در این موارد انجام نشود این سیاهی ها افزایش پیدا می کند و گسترده تر خواهد شد و آسیب بیشتری را می زند و درمان سخت تر می شود .

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان

در ضمن پس از عصب کشی بر روی آن ها پانسمان می شود و این پانسمان تنها قادر خواهد بود بیست تا سی روز می تواند از موادی که برای عصب کشی استفاده شده محافظت نماید . بنابراین در این مدت زمان بیست تا سی روز اقدام به بازسازی قسمت تاج دندان ها نمایید تا از آن مواد عصب کشی محافظت شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به دندانپزشکی اطفال خوب در تهران مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دندانپزشکی دکتر لیلا آذرنوش :

درمان ریشه دندان در کودکان

روکش دندان شیری

نحوه عصب کشی دندان شیری

پوسیدگی دندان شیری کودکان

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 12 + 9 =

تماس سریع