دندانپزشکی کودکان بدون درد

دندانپزشکی برای کودکان و نوجوانان یک استرس ناخواسته ای را به وجود می آورد . به همین دلیل طبیعی به نظر می رسد که کودکان از آمدن به دندانپزشکی دل نگرانی و اضطراب داشته باشند . یکی از نگرانی ها و ترس کودکان از دندانپزشکی که موجب می شود تا از مراجعه به دندانپزشکی کودکان خودداری کنند، دردناک بودن درمان های دندانپزشکی است . معمولا کودکان از دردناک بودن درمان ها می ترسند، در آمار گیری های انجام شده متوجه شده اند که علت اصلی عدم مراجعه افراد به دندانپزشکی ترس از آمپول و تزریق دندانپزشکی است . البته باید گفت تزریق دندانپزشکی نباید لزوما دردناک باشد و در صورتی که به درستی انجام گردد می تواند حتی کاملا بی درد و بدون استرس انجام گیرد .

دندانپزشکی کودکان

مزایای دندانپزشکی کودکان بدون درد

در وهله ی اول برای دندانپزشک کودکان سلامت کودک بسیار حائز اهمیت می باشد . لذا دندانپزشک راه های که هیچگونه اختلالی را برای کودک به همراه نداشته باشد برای درمان انتخاب می نماید .

درمان های دندانپزشکی بدون بیهوشی یکی از روش های درمانی بدون درد است که هیچ گونه عوارضی را برای کودک به دنبال نخواهد داشت .

دندانپزشکی کودکان با بی‌حسی موضعی

بی حسی موضعی به معنای بی حس کردن یک ناحیه خاص یا یک دندان می باشد و همین امر سبب می شود تا فرد درد را احساس نکند . احساس درد تا حدی برای کودکان موجب ناخشنودی و ترس آنان می شود و به همین منظور کودکان از مراجعه به دندانپزشکی امتناع می ورزند ولی با بی حسی موضعی این مشکل برطرف می شود .

بی حسی موضعی انواع مختلفی دارد . بی حسی موضعی سطحی معمولا به صورت ژل می باشد که در این روش بی حسی ابتدا دندانپزشک کودکان با استفاه از ژل ناحیه مورد نظر را بی حس نموده سپس تزریق بی حسی انجام می گردد . معمولا تزریق بی حسی موضعی به گونه ای انجام می گردد که کودک به هیچ عنوان متوجه تزریق آن نمی شود .

آیا تزریق های دندانپزشکی کودکان دردناک است ؟

در تزریق های دندانپزشکی میزان درد با توجه به نحوه تزریق و ناحیه تزریق دندانپزشکی متفاوت می باشد، نحوه تزریق خود دندانپزشک بسیار حائز اهمیت است در صورتی که دندانپزشک به آرامی و طمانینه این کار را انجام دهد تزریق کاملا بی درد باشد و بیمار هیچ گونه ترسی از مراجعه به دندانپزشکی نداشته باشد .

آیا بی حسی موضعی در دندانپزشکی کودکان عوارض دارد ؟

بی حسی موضعی در درمان های دندانپزشکی کودکان یک روش درمانی بدون درد است که بدون هیچ گونه عارضه می باشد . لذا والدین می توانند بدون هیچ گونه نگرانی به درمان دندانپزشکی های کودکان بپردازند.

روش های آرام بخشی در دندانپزشکی کودکان غیر از بی حسی موضعی

غیر از بی حسی موضعی روش های دیگری مانند آرام بخشی وجود دارد که به اندازه بی حسی موضعی کاربرد ندارد اما باز هم کاربرد های خاص خود را دارد که عبارتست از:

• آرام بخشی با گاز
  • آرام بخشی با استفاده از داروهای خوارکی یا تزریقی
  • هیپنوتیزم و روش های مشاوره ای

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

معمولا بیهوشی در دندانپزشکی بزرگسالان وجود ندارد اما کودکانی که همکاری لازم با دندانپزشک را ندارند در این زمان می توانند تحت بیهوشی قرار بگیرند . لازم ذکر است، تا به امروز هیچ گونه عارضه ای از بیهوشی در درمان های دندانپزشکی دیده نشده است و والدین بدون هیچ گونه نگرانی می توانند به درمان های دندانپزشکی بپردازند .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

دندانپزشکی کودکان بدون درد با روش سدیشن

روش سدیشن روشی است که برای تمام سنین بزرگسال و اطفال کاربرد دارد در این روش با استفاده از داروهای آرامبخشی فرد به خواب سبک رفته سپس درمان های دندانپزشکی انجام می گردد .

دندانپزشکی کودکان بدون درد و بیهوشی با لیزر

در این روش درمانی دندانپزشک اطفال با کمک لیزر اقدام به درمان می پردازد اما باید گفت این روش درمانی نسبت به بی حسی موضعی هزینه بر است .

چکاپ دوره ای و مراجعه به دندانپزشک کودکان ضروری است . والدین باید بدانند با بررسی و معاینات لازم می توانند از شدت آسیب بیشتر پیشگیری نمایند . بهتر است قبل از مراجعه به دندانپزشکی در خصوص نحوه انجام درمان های دندانپزشکی با کودک خود صحبت نکنید زیرا صحبت کردن سبب ایجاد ترس در کودک می شود .

در حین درمان های دندانپزشکی کودک هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد . قبل از درمان دندانپزشک اطفال جهت بی حس کردن دندان از آمپول بی حسی یا ژل های بی حسی استفاده می نماید که انتخاب روش بی حسی با توجه به سن و سلامت کودک بستگی دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش:

مراقبت از دندان کودکان

تکامل دندان کودکان