اولین بار کودکم را پیش کدام دندانپزشک ببرم؟ چه کسی دندانپزشک خوبی برای کودکان است؟ دندانپزشک متخصص کودکان چه معیار هایی دارد؟ بدون شک انتخاب بهترین دندانپزشک کودک برای فرزند دلبندتان بسیار مهم و ضروری می باشد زیرا که سلامت دهان و دندان کودکان از مهمترین مواردی است که والدین می بایست به آن توجه کنند.
بسیاری از والدین اطلاعات جامع و کافی در رابطه دندانپزشکی کودکان ندارند.
لازم است بدانید والدین مراقبت های دندانپزشکی کودکان را بهتر است از سنین نخستین آغاز کنند تا کودک آن ها دندان هایی سالم و بدون پوسیدگی داشته باشد و در آینده دچار مشکل نشوند.

در ادامه قصد داریم اطلاعاتی جامع و کافی در رابطه با دندانپزشکی کودکان و انتخاب بهترین دندانپزشک کودک در اختیار شما قرار دهیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت از دندان کودکم را از چه زمانی آغاز کنم؟

مراقبت از دندان های کودک شما قبل از رویش اولین دندانش آغاز می شود. از ماه سوم بارداری مادر دندان های کودک شروع به رویش می کنند، حواستان باشد چون شما دندان ها را نمی بینید به معنای آن نیست که کودک شما دندان ندارد. هنگامی که کودک شما متولد می شود او 20 دندان اولیه دارد که آماده رویش هستند.

هنگامی که چند دندان روی لثه ی او مشاهده کردید در پایان روز یا بعد از آن که به او غذا دادید، با یک مسواک نرم و یا یک پارچه ی مرطوب به آرامی دندان هایش را تمیز کنید.

این کار موجب می شود باکتری های تخریب کننده روی لثه های او ایجاد نشوند.

حتی بچه های خیلی کوچک نیز اگر مورد مراقبت قرار نگیرند، ممکن است دچار پوسیدگی دندان شوند.

قرار دادن کودک در تختش با یک شیشه ی شیر در دهان اگرچه تصویری بسیار جذاب و آسودگی خاطر برای بانوان دارد اما در دراز مدت سبب آسیب دیدن دندان هایش می شود.

لازم است بدانید که هنگامی که کودک شما یک قند یا آبنبات در دهان می گذارد و می مکد اگر دندان های او را تمیز نکنید در دراز مدت آن شیرینی روی مینای دندانش باقی می ماند و سبب آسیب زدن به مینای دندان او می شود.

گاه مشکل از پوسیدگی فراتر می رود و والدین مجبور می شوند دندان های کودک را بکشند.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده بهتر است که از سنین آغازین می بایست در جهت مراقبت صحیح از دندان های کودک اقدام کرد.

چرا کودکم را پیش بهترین دندانپزشک کودک؟

انتخاب بهترین دندانپزشک کودک در تهران برای اقدامات مراقبت صحیح از دندان های کودکان گامی مهم به شمار می رود.

شاید برای شما سوال باشد، چرا باید  کودک تان را نزد بهترین دندانپزشک کودکان ببرید؟

در جواب این سوال لازم به ذکر است که دندانپزشکان کودک آن دسته از دندانپزشکانی هستند که فوق تخصص دندانپزشکی کودک دارند و برای مسائلی که مربوط به بهداشت و مراقبت از دهان و دندان کودکان است، آموزش های لازم و اصولی را دیده اند به همین منظور می توانند به صورت تخصصی تر به درمان و تخشیص مشکلات دندان و دهان کودکان بپردازند.

مهم ترین هدفی که بهترین دندانپزشک کودک در تهران دارد این است که قبل از آن که دندان های کودک شما دچار مشکل شوند، پیشگیری های لازم را انجام دهید.

همچنین یک دندانپزشک اطفال خوب  سعی می کند با چکاپ های منظم نکات ضروری را به شما یادآور شود تا از پوسیدگی و آسیب دیدن دندان های کودک تان جلوگیری شود.

بهترین دندانپزشک کودکان چه ویژگی دارد؟

همان طور که گفته شد سلامت دندان های کودکان امری بسیار ضروری به شمار می رود و می تواند در داشتن دندان های سالم در آینده، بسیار کمک کننده باشد؛ به همین منظور نیز توصیه می شود که جهت درمان و تشخیص مشکلات دندادن و دهان کودکان ببه بهترین دندادنپزشک کودک در تهران مراجعه نماید.

انتخاب بهترین دندانپزشک تهران امری بسیار دشوار است به همین منظور در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های یک دندانپزشک کودک خوب می پردازیم:

  •  تجربه کافی در زمینه دندانپزشکی اطفال
  • دارای توانایی ارتباط با کودکان
  • علم کافی
  • دارای مدرک تحصیلی معتبر در زمینه دندانپزشکی اطفال

توصیه های ضروری بهترین دندانپزشک کودک در تهران

اغلب بزرگترین انجمن های دندانپزشکی در دنیا توصیه می کنند در اولین سال تولد فرزندتان او را نزد یک دندانپزشک مخصوص کودک ببرید تا تکنیک ها و آموزش های لازم برای مسواک زدن دندان های کودک تان و همچنین نخ دندان کشیدن را به شما آموزش دهد تا از بروز مشکلاتی نظیر خرابی دندان کودکانجلوگیری کنید.

حتی اگر کودک شما تنها دو دندان دارد لازم است دندان های او را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. از طرف دیگر علاوه بر این که در هر بار ویزیت کودک تان توسط دندانپزشک شما از مشکلات دهان و دندان او مطلع می شوید، کودک شما رفتن به دندانپزشکی را می آموزد و به آن عادت می کند.

هنگامی که کلیه دندان های موقتی کودک شما رویش کرد، که این امر تا زمان دو الی سه سال به طول می انجامد دندانپزشک مخصوص کودک شما فلوراید تراپی موضعی را برای او شروع می کند.

فلوراید تراپی دندان های کودک شما به او کمک می کند تا مینای دندان هایش محکم شود و از ابتلای او به پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

پوسیدگی در دندان های کودکان هنگامی رخ می دهد که مواد غذایی بعد از غذا خوردن روی دندان های او می مانند و باکتری های مخرب تولید می شوند.

باکتری های مخرب شروع به تولید اسید روی دندان می کنند و این اسید دندان ها را می خورد تا جایی که دندان ها پوسیده و سوراخ می شوند.

فلوراید تراپی مداوم دندان های کودک شما به او کمک می کند دندان هایی محکم و سالم داشته باشد.

در بسیاری از کشور های پیشرفته ی دنیا، آب آشامیدنی دارای مقداری مجاز فلوراید است که این فلوراید موجب محکم شدن مینای دندان کودکان می شود.

اگر آب آشامیدنی شما حاوی فلوراید نیست از دندانپزشک کودک تان بخواهید یک مکمل فلوراید دار را به شما معرفی کند. اگرچه اکثر خمیر دندان های مصرفی دارای فلوراید هستند، اما تنها خمیر دندان نمی تواند به طور کامل وظیفه ی محافظت از دندان های کودک شما را به عهده بگیرد.

البته شایان ذکر است مصرف بیش از اندازه ی فلوراید نیز صحیح نیست و موجب تغییر رنگ دندان های کودک شما می شود، بنابراین الزامی می باشد مصرف مکمل های حاوی فلوراید را حتما تحت نظر دندانپزشک مخصوص کودک انجام دهید.

از دیگر وظایف والدین برای حفظ سلامت دهان و دندان کودک خود این است که، خود نیز در مقابل فرزندان شان نسبت به رعایت اصول بهداشتی مراقبت از دهان و دندان اقدام کنند، تا بتوانند الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند. همچنین والدین می بایست بعد از مصرف غذا و مواد شیرین کودک خود را تشویق کنند تا دندان هایش را مسواک بزند و شیوه صحیح استفاده از نخ دندان را نیز به او آموزش دهند تا از نخ دندان نیز استفاده کند.

 

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • هفده − سه =

تماس سریع