تغذیه سالم برای دندان ها

تغذیه مناسب برای سالم داشتن دندان های کودکان چیست؟

افرادی که دارای دندان ها سالمی هستند، یعنی از سلامتی و رفاه کودکانه برخور دار هستند. زیرا کودکان از نظر تغذیه دارای نیاز های متفاوتی نسبت به بزرگسالان برخوردارند. همچنین کودکان با داشتن تغذیه مناسب روند رشد مختلف خود را با سلامت می گذارند.

 از نظر متخصص کودکان، داشتن تغذیه ای مناسب باعث می شود تا برای بدن مناسب باشد. همچنین باعث می شود تا دندان ها مناسب رشد نماید. برای آن که بدانید که چه تغذیه ای برای سالم ماندن دندان ها مناسب است توضیحاتی را در ادامه می دهیم تا والدین با کمک آن از روند تغذیه سالم فرزند خود آگاه شوند تا در رشد دندان های سالم و توسعه آن ها به کودکان خود یاری برسانند.

مهمترین چیزی که والدین باید همیشه مراقبت تغذیه کودکان خود باشند تا کودکانشان دندان های سالم داشته باشند. خانم دکتر آذرنوش در این خصوص به والدین گرامی  توصیه های می کنند.  می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال  با  ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید ما را در صفحه اینستاگرام  دنبال کنید.

تغذیه سالم برای دندان ها

استخوان های قوی و دندان های قوی

کودکانی که دارای تغذیه مناسبی هستند، به طبع آن دارای رشد خوب فیزیکی هستند. با داشتن تغذیه ای صحیح، رشد صحیح استخوان ها  و دندان ها انجام می شود و در ادامه از شکستگی و مشکلات استخوانی که ممکن است در بزرگسالی برای فرد ایجاد شود، و همچنین بیماری های دهان و دندان جلوگیری می شود.

همواره دندانپزشکان اطفال در این خصوص به والدین عزیز، توصیه های زیادی در خصوص نحوه مصرف موارد مغذی و خوراکی ها به والدین ارائه می دهند تا کودکان دارای دندان های سالمی باشند.

از جمله مواد مغذی که همواره توصیه می شود تا برای داشتن دندان های سالم در کودکان توسط اطفال مصرف شود و در برنامه غذایی آن ها قرار گیرد، غذاهای غنی از ویتامین ها، کلسیم، فسفر و پروتئین استخوان ها و دندان های سالم هستند. گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، سبزیجات برگ سبز و میوه های تازه انواع غذاهای مفید است که کودک شما هر روز نیاز دارد. استفاده از این مواد غذایی سبب می شود تا کودک علاوه بر داشتن دندان های سالم به بیماری های دهان و دندان کمتر مبتلا شود.

با آن که همواره توصیه می شود تا کودکان باید به میزان مورد نیاز خود، کلسیم دریافت نمایند، ولی بیشتر کودکان به دلیل عدم توجه والدین از این مورد بی بهره بوده که باعث بروز بیماری های دهان و دندان از جمله شکستگی های دندان در کودکان می شود. این شکستگی ها سبب می شود تا عصب کشی دندان کودکان و یا درمان ریشه دندان در کودکان را انجام داد تا کودک کمتر از آسیب هایی که به دلیل عدم تغذیه مناسب به دندان هایش وارد شده کاسته شود.

میزان کلسیم مورد نیاز برای کودکان طبق ژورنال های علمی خارجی طبق موارد زیر می باشد .

  • سن یک تا سه سال: 700 میلی گرم در روز
  • چهار تا هشت سال: 1000 میلی گرم در روز
  • سن نه تا 18: 1300 میلی گرم در روز

برای دریافت کلسیم از طریق موارد خوراکی همانند شیر، ماست، پنیر و سایر محصولات می توان کسیم مورد نیاز بدن را تامین نمود.

همچنین می توانید از کلم بروکلی و سبزیجات نیز برای تامین این کلسیم استفاده نمود.

خانم دکتر آذرنوش به عنوان دندانپزشک اطفال به مادران عزیز توصیه می کند که میزان مصرف نوشیدنی های حاوی قند زیاد مانند نوشابه را محدود کرده و به جای آن از نوشیدنی های حاوی کلسیم که برای دندان ها اطفال مفید است به کودک خود بدهند.

غذای سالم برای دندان سالم

این بخش صرفا تمام صحبت خانم دکتر آذرنوش با والدین گرامی کودکان عزیز می باشد، پس حتما با دقت مطالعه نمایید.

می توانید با نظارت بر تغذیه کودک خود، در رشد سالم او موثر باشید. زیرا داشتن تغذیه سالم در داشتن دندان های سالم بسیار موثر است. با این که برخی از کودکان به دلایل دیگر، همانند ابتلا به برخی از بیماری ها و یا مصرف برخی از دارو ها، دندان و لثه ها به بیماری مبتلا می شود. در مابقی موارد می توان با داشتن تغذیه مناسب و زیر نظر بهترین دندانپزشک اطفال می توان سلامت دندان ها را تامین نمود.

دندانپزشک اطفال در ادامه به مادران عزیز می گویند که نظارت بر بهداشت دهان و دندان کودکان باعث می شود تا سلامت دندان ها در کنار تغذیه و معاینه دندانپزشک موثر است.

پس در صورتی که بر نحوه صحیح مسواک زدن، استفاده از دهانشویه و نخ دندان کودک خود نظارت داشته باشید می توانید در حفظ دندان های او نقش مهمی داشته باشید.

از دیگر مواردی که می تواند در این میان موثر باشد، فلوراید تراپی است که در صورتی که به طور دوره ای انجام شود می تواند در حفظ دندان های کودکان کمک کننده باشد.

راه های ارتباطی با دکتر :

info@drazarnoosh.com

صفحه اینستاگرام

کانال تلگرام

۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر گروه مدیریت سایت دکتر آذرنوش

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 11 + نوزده =

تماس سریع