درمان ریشه دندان دائمی در کودکان

کودکان زیادی نیاز به درمان ریشه دندان دائمی پیدا می کنند . درمان ریشه دندان یا عصب کشی دندان برای اکثر کودکان ترسناک خواهد بود و موجب ترس آن ها می شود . والدین باید سعی نمایند تا خاطرات خود از دندانپزشکی را برای کودک خود تعریف نکنند زیرا داشتن پیش زمینه ای نادرست می تواند موجب ترس بیشتر در کودکان شود . لازم ذکر است، درمان ریشه دندان های دائمی با دندان های شیری متفاوت خواهد بود .

درمان ریشه دندان دائمی در کودکان

چرا به درمان ریشه نیاز داریم؟

طبیعتا شروع مشکلات جدی در دندان با درد همراه خواهد بود با این وجود همیشه دندان درد به معنای آسیب بافت ریشه دندان نیست . طبق تحقیقات انجام شده اکثر کودکانی که به دندان درد مبتلا می شوند به دلیل ترس از دندانپزشکی سعی می کنند از مراجعه به دندانپزشکی کودکان امتناع ورزند، اما باید گفت والدین باید سعی نمایند برای درمان و مراجعه به دندانپزشکی اقدام نمایند زیرا هر چقدر زمان درمان به تعویق افتد، شدت مشکلات بیشتر شده و درمان سخت تر می شود .

اگرچه برخی از والدین تصور می کنند، دندان های شیری موقتی بوده و نیازی نیست که به درمان مشکلات آن ها بپردازیم و پیامد خاصی را به همراه نخواهد داشت، اما باید گفت همین امر می تواند منجر به بروز مشکلات متعدد و ناهنجاری های دهان و دندان و برهم ریختن دندان ها شود .

چه عواملی باعث عفونت دندان می‌شوند؟

عفونت دندان به دلایل مختلفی ایجاد می شود که مهمترین علت بروز ایجاد عفونت دندان باکتری ها می باشد . پوسیدگی های دندانی، ترک خوردن دندان ها یا هر آسیب دیدگی در دندان ها می تواند راه ورود باکتری ها به ناحیه پالپ دندان را باز نماید . لذا بهتر است در صورتی که دچار پوسیدگی دندان شده اید به درمان آن بپردازید تا از شدت بیماری و نیاز به درمان ریشه دندان پیشگیری نمایید .

علائم و نشانه های نیاز به درمان ریشه دندان در کودکان

تنها دندانپزشک کودکان است که می تواند تشخیص دهد که نیاز به درمان ریشه دندان دارید یا خیر، اما برخی از علائم هستند که نیاز به درمان ریشه دندان یا عصب کشی دندان را نشان می دهد که عبارت است از: درد دندان، تورم، حساس شدند لثه ها، عفونت، تورم لثه و تورم صورت می باشد .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد . می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

اهمیت درمان ریشه دندان شیری در کودکان

در واقع یکی از وظایف دندان های شیری این است که در جویدن غذا کمک می کنند و همچنین در ادای صحیح تلفظ کلمات موثر هستند . ولی واقعیت این است که دندان های شیری وظایف مهم تری دارند . آن وظیفه مهم تر این است که پیرامون قوس فکی را حفظ می کند، برای رویش دندان های در حال تکامل در داخل استخوان فک هستند بدین معنا که در سنی که ما دندان های شیری را در ظاهر دهان می بینیم ولی وظایفی را در آینده برای آن پیش بینی می کنیم . لذا حفظ و نگهداری از دندان های شیری به اندازه دندان های دائمی اهمیت دارد .

مراحل درمان ریشه دندان دائمی در کودکان

بهتر است در ابتدا دندنپزشک کودکان سعی نماید تا فضای آرام و جذاب برای کودک فراهم سازد، زیرا این امر سبب می شود تا کودک راغب شود تا در امور دندانپزشکی با دندانپزشک اطفال همکاری لازم را داشته باشد . پس از آرام نمودن کودک دندانپزشک به معاینه و بررسی دندان و ریشه دندان می پردازد . سپس مراحل درمان پس از بررسی های لازم و با توجه به تعیین وضعیت ریشه دندان، نوع روش درمان انتخاب شده و به درمان می پردازند.

قبل از اینکه به فکر درمان بیماری باشید، به رعایت بهداشت دهان و دندان کودک خود کمک نمایید، تا از بروز بیماری ها بکاهید . به منظور پیشگیری از چنین بیماری های بهتر است چکاپ دوره ای به دندانپزشک اطفال داشته باشید و در صورت مشاهده هر گونه علائمی سریعا به دندانپزشک کودکان مراجعه نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش:

کشیدن دندان کودکان

درمان ریشه دندان در کودکان