دندانپزشک اطفال خوب در تهران کیست؟ دندانپزشک اطفال خوب چه ویژگی هایی دارد؟ دندانپزشک اطفال خوب چه خدماتی ارائه می دهد؟

به طور کلی ممکن است تمامی این سوالات برای شما هم به وجود بیاید و همواره در پی یافتن داندانپزشک اطفال خوب برای سلامت و بررسی دندان های کودکان دلبندتان باشید.

در حقیقت می توان گفت که سلامت دندان و دهان کودکان در دوران کودکی یکی از مسائل مهم در کودکان به شمار می رود زیر که ممکن است مشکلاتی برای دندان کودکان به وجود بیاید که عدم پیشگیری از آن بر سلامت دندان آنها در آینده نیز تاثیر منفی بگذارد.

مراجعه به دندانپزشک کودکان یکی از مهم ترین مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان کودکان است و می تواند تاثیر بسزای در سلامت دندان کودکان حتی در بزرگسالی داشته باشد.

کودکان عزیزترین اعضای جامعه هستند که می بایست به سلامتی آنان اهمیت زیادی داده شود.

گاهی اوقات ممکن است عدم بررسی سلامت دندان کودکان موجب درد و رنج فراوان برای آنها شود و مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد که این مسئله موجب ناراحتی والدین نیز می شود.

در واقع والدین باید نیز باید بدانند که مراجعه به دندانپزشک اطفال برای بررسی و چکاپ سلامت دندان های کودکان امری  الزامی است و  هر سال کودکان باید به دندانپزشک اطفال مراجعه کرده و دندان های کودکان توسط دندانپزشک اطفال مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز به درمان برخی مشکلات پرداخته شود.

اما مسئله حائز اهمیت این است که اغلب انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب در تهران کاری بسیار دشوار است.

ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که بتوانید اطلاعات و  آگاهی در خصوص ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب پیدا کنید و در انتخاب دندنپزشک اطفال برای سلامت دندان کودکان دقت لازم را داشته باشید .

دندانپزشک اطفال در قلهک

دندانپزشک اطفال در قلهک

دندانپزشک اطفال خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در حقیقت همانطور که گفته شد انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب در سلامت دندان های کودکان تاثیر بسیاری دارد و اغلب می تواند در آینده آنها تاثیر فراوانی بگذارد.

به طور کلی یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب دندانپزشک خوب اطفال، داشتن تجربه، علم و آگاهی کامل دندانپزشک اطفال است که بسیار در روند درمان تاثیر گذار است.

برخی دیگر از ویژگی های دندانپزشک اطفال خوب عبارتند از:

 

دندانپزشک اطفال خوب باید مهربان و دلسوز باشد.

به طور کلی می توان گفت که این مسئله اهمیت بسیاری در روند درمانی و ارتباط برقرار کردن و نترسیدن کودک از دندانپزشک دارد زیرا که در واقع  هماتنظور که می دانید کودکان بسیار حساس هستند و ممکن است از تجهیزات موجود در دندانپزشکی و یا آمپول بترسند و در برابر انجام چکاپ دندادن هایشان واکنش های بدی نشان دهند. به همین دلیل نیز دندانپزشک اطفال باید با مهربانی و محبت با کودکان برخورد کند تا کودک احساس ترس نداشته باشد یا در واقع دندانپزشک باید به گونه ای رفتار کند تا ترس کودکان از دندانپزشکی از بین برود.

دندانپزشک اطفال خوب باید بتواند شرایط را مدیریت کند.

در حقیقت همانطور که گفته شد کودکان بسیار حساس هستند و ممکن است از دندانپزشکی و وسایل و تجهیزات موجود در دندانپزشکی احساس ترس و هراس داشته باشند؛ به همین دلیل نیز اغلب ممکن است که کودکان بر اثر ترس  واکنش هایی  از خود نشان دهند.

به همین دلیل نیز یک دندانپزشک اطفال خوب باید بتواند شرایط را مدیریت کرده و از واکنش های منفی کودک جلوگیری کند.

دندانپزشک می بایست بتواند در این مواقع شرایط را مدیریت کرده و ارتباط مفیدی و موثری برای کاهش ترس کودک، با کودکان برقرار کند.

دندانپزشک اطفال خوب باید از علم و دانش کافی و به روز برخوردار باشد.

همانطور که گفته شد داشتن تجربه کافی دندانپزشک اطفال در روند درمان دندان کودکان بسیار موثر است و یک دندانپزشک خوب باید دارای تجربه، علم و آگاهی کامل باشد و با آناتومی دندان کودکان آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به درستی مشکل را تشخیص دهد و درمان کند.

همچنین یک دندانپزشک خوب اطفال باید بتواند دندان های کودکان را با روش های نوین و بدون عارضه درمان نماید تا در آینده تاثیر منفی بر سلامت دندان آنها نداشته باشد.

دندانپزشک اطفال خوب می بایست از تجهیزات و وسایل استریل و کاملا حرفه ای برخوردار باشد.

داشتن تجهیزات بهداشتی و استریل شده یکی از مسائل بسیار مهم در دندانپزشکی کودکان به شمار می رود؛ زیرا که عدم استفاده از وسایل بهداشتی و استریل شده به دلیل حساس بودن و ضعیف بودن بدن کودکان، ممکن است بیماری ها و مشکلات بسیاری برای کودکان به وجود بیاورد.

لازم به ذکر است بهترین دندانپزشک کودکان در تهران باید دارای تمامی این ویژگی ها باشد.

دندانپزشکی اطفال

دندانپزشک اطفال خوب در تهران چه خدماتی ارائه می دهد؟

در واقع یک دندانپزشک اطفال خوب می بایست کلیه خدمات مربوط به بهداشت و درمان دهان و دندان کودکان را ارائه دهد. برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش به شرح زیر می باشند:

پالپوتومی دندان کودکان

به طور کلی می توان گفت ذکه پالپوتمی دندان یک روش نجات دهنده برای دندان عفونی شده دندان کودکان است و حتی به عنوان عصب کشی دندان شیری شناخته می شود که در طی آن به برداشتن پالپ آلوده از روی تاج دندان پوسیده شده پرداخته می شود.

اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم باید گفت که، برداشتن پوسيدگى و خارج كردن پالپ دندان را پالپوتومی دندان می نامند.

همچنین لازم است بدانید که این روش درمانی همواره بدون درد و با بی حسی موضعی قابل انجام است. زمانی که پالپ یا عصب دندان دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی می شود بهترین روش درمان جهت حفظ و نگه داشتن دندان استفاده از پالپوتومی می باشد.

فلورایدتراپی کودکان

در واقع امروزه افراد زیادی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودک خود از فلورایدتراپی استفاده می کنند که روشی بسیار موثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان است و توسط دندانپزشک اطفال انجام می شود.

به طور کلی فلوراید با کنترل باکتری ها، از پوسیدگی دندان کودکان جلوگیری می کند. فلوراید مواد معدنی می باشد که در طبیعت ودر بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. در طی روش فلوراید تراپی، از محلول غلیظ فلوراید بر روی دندان های کودکان استفاده می شود.

همچنین لازم است بدانید که فلوراید تراپی حتی در دندان های پوسیده نیز، موجب می شود که روند پوسیدگی دندان به تعویق بیفتد که این مسئله می تواند بسیار موثر باشد.

تروما دندان کودکان

در حقیقت ممکن است که کودکان دچار تروما دندان شود که این مسئله می تواند برای آنها بسیار دردناک و آزرد دهنده باشد که با مراجعه به دندانپزشک اطفال خوب می توانید کمی درد آن را کاهش دهید.

اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم باید گفت که  تروما Trauma در حقیقت به معنای وارد شدن ضربه ناگهانی به دندان ها می باشد که نتیجه آن شکستن و آسیب دیدن دندان است .

ترومای دندان می تواند منشا برخی عوارض بیولوژیک باشد و همچنین آسیب های جدی به دندان و هزینه های درمان را به همراه داشته باشد. در صورتی

همچنین لازم است بدانید که، در صورتی که تروماهای دندانی به موقع درمان نشوند و درمان به تعویق بیفتد درمان سخت تر خواهد شد و هزینه های درمان افزایش خواهد یافت لذا برای پیشگیری از چنین عواملی از به تعویق انداختن درمان اجتناب کنید و در صورت بروز این مشکل در دندان کودکتان حتما به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

 

تروما دندان

شکستگی دندان کودکان

هنگامی که شکستگی تاج در دندان کودکان به وجود می آید منجر به اکسپوز پالپ می شود و حفظ حیات پالپ حتی در صورت بسته بودن آپکس اهمیت دارد چرا که هنوز رسوب دیواره های عاجی کامل نشده و تاج نیز در ناحیه سرویکال ضعیف است. به همین دلیل تا حد امکان پالپ غیر ملتهب را باید حفظ کرد. خوشبختانه نشان داده شده است که حتی با گذشت یک هفته از آسیب و اکسپوز پالپ، التهاب بیش از 2 میلی متر در پالپ پیشرفت نکرده و می توان دندان را Cvek pulpotomy کرد که این روش در صورت امکان انجام نسبت به پالپوتومی به لحاظ امکان رسوب عاج در ناحیه سرویکال تاج ارجحیت دارد.

پر کردن دندان کودکان

در حقیقت اگر فرزند شما کرم خوردگی در دندان خود داشته باشد، به این معنی است که باکتری ها موجب می شوند که ساختار دندان از بین برود و دچار پوسیدگی شده.

برای متوقف کردن روند پوسیدگی دندان کودکان، یک دندانپزشک اطفال با استفاده از یک مته کوچک برای جدا کردن محل آلوده و عفونی دندان استفاده می کند و سپس حفره دندان را با مواد پر کننده پر و ترمیم می کند.

در حقیقت پر کردن دندان در کودکان بسته به میزان پوسیدگی، انوع مختلفی دارد که یک دندانپزشک می تواند از آن ها استفاده کند. همچنین دندانپزشک در مورد اینکه کدام ماده برای وضعیت کودک شما بهتر است، به شما اطلاع خواهد داد. پس از آن ماده پرکننده به بازسازی ساختار دندان كودک شما كمك می كند تا بتواند به طور عادی عمل كند و از پوسیدگی بیشتر آن جلوگیری كند. فیلم پر کردن دندان کودکان را در زیر مشاهده کنید:

ارتودنسی دندان کودکان

تمامی توجه دندانپزشک اطفال به این است که با ارتودنسی کردن دندان کودکان، از مشکلات احتمالی ای که کودک در آینده با آنها مواجه خواهد بود پیشگیری کنند. به بیان دیگر تمام فلسفه ای که در پس از ارتودنسی دندان کودکان وجود دارد حاکی از جلوگیری از بروز مشکل های دندانی و نیز مشکلات فکی است. بنا بر اصل همیشگی و آشنا که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است باید به تمامی پزشکان و نیز مادر و پدرانی که دلسوزانه در این مسیر گام بر می دارند تبریک گفت، زیرا که کاری پر از اهمیت و آینده دار انجام می دهند.

ارتودنسی دندادن کودکان

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله بالا گفته شد انتخاب یک دندانپزشک با تجربه که تمامی ویژگی های گفته شده را دارد، بسیار حائز اهمیت است و می تواند تاثیر بسیاری در روند درمانی دندان کودک دلبندتان داشته باشد.

همچنین یک دندانپزشک اطفال خوب باید بتواند تمامی خدمات گفته شده را در دندان کودکان را بدون عارضه و بروز مشکل انجام دهد.

والدین باید در انتخاب دندانپزشک مناسب برای درمان و بهبود سلامت دندان کودکانش بسیار توجه کنند زیرا که ممکن تاثیراتی منفی در سلامت دندان آنها در آینده داشته باشد.

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 9 + یک =

تماس سریع