دندانپزشک اطفال در قلهک

قشر مهم افراد جامعه را کودکان تشکیل می دهند، که محافظت از دندان آن ها و رعایت بهداشت دندان کودکان از جمله وظایف مهم والدین به شمار می آید و خوشبختانه امروزه والدین به بهداشت دهان و دندان فرزندان خود اهمیت خاصی می دهند . دندان مهمترین جزء دهان و دندان به شمار می آید که هر نوع بیماری دهان و دندان سبب پیدایش بیماری های دیگر می شود . یک غلط مصطلح این است که خیلی از والدین تصور می کنند رعایت و محافظت از دندان های شیری کودکان به دلیل موقتی بودنشان اهمیت خاصی ندارد در صورتی که چنین نیست و بهتر است قبل از اینکه به درمان بیماری های دهان و دندان بپردازید به فکر پیشگیری از بروز مشکلات و بیماری ها باشید . برای انجام این کار بهتر است به دندانپزشک اطفال مراجعه نماید و در این خصوص مشورت کنید .

اما آنچه برای بسیاری از والدین حائز اهمیت است محدوده مطب دندانپزشکی کودکان است زیرا به دلیل کم سن و سال بودن کودکان و کم طاقت بودن آن ها ترجیح می دهند تا به دندانپزشکی های اطراف محل زندگی خود مراجعه نمایند . امروزه با وجود ترافیک های سنگین بین شهری و شلوغی شهرها در دسترس بودن مطب دندانپزشکی بسیار مهم است و یک امتیاز مثبت به شمار می آید .

به همین منظور یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است، دندانپزشک اطفال خوب چه کسی است و چه ویژگی های باید داشته باشد؟، دندانپزشک اطفال در قلهک کیست ؟، دندانپزشک کودکان خوب در قلهک کیست؟ در ادامه به طور مفصل در این مورد بحث خواهیم داشت با ما همراه باشید .

دندانپزشک اطفال در قلهک

دندانپزشک اطفال در قلهک

 

بهترین دندانپزشک اطفال قلهک

توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا به والدین این است که بعد از رویش دندان شیری کودک حتما به دندانپزشک اطفال جهت چکاپ مراجعه نماید .

انتخاب یک دندانپزشک اطفال بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا اولین مراجعه به دندانپزشک اطفال بسیار اهمیت دارد و می تواند به عنوان یک تجربه خوب و دلچسب برای کودکان به شمار آید و یا اینکه حتی ممکن است برای برخی از کودکان تجربه تلخ باشد که این تجربه تلخ یا شیرین می تواند سالیان سال همراه کودک باشد و یاد او باقی بماند .

سعی ما بر این است تا بتوانیم بهترین دندانپزشک اطفال را بیابیم تا سلامت دهان و دندان کودک حفظ شود . ما شما را در این انتخاب همراهی می نماییم به منظور شناخت بیشتر با ما همراه باشید .

انتخاب دندانپزشک اطفال خوب در قلهک

اغلب اوقات والدین نمی دانند چه نکاتی را برای انتخاب دندانپزشک اطفال در نظر بگیرند . اولین مراجعه کودک به دندانپزشکی بهتر است برای چکاپ های دوره ای و آشنایی با محیط دندانپزشکی باشد و در صورت اینکه به موقع مراجعه کرده اید و در وضعیت اورژانسی نیستید بهتر است اقدامی روی دندان ها انجام نگردد . اما آنچه در انتخاب دندانپزشک کودکان اهمیت دارد عبارتست از:

محیط مناسب برای کودکان

مطب های دندانپزشکی بهتر است دارای فضای شاد با رنگ آمیزی های بسیار زیبا برای کودکان باشد، در صورتی که امکانات و سرگرمی های برای کودکان هم در نظر گرفته شود بسیار موثر خواهد بود . تجهیزات دندانپزشکی اطفال با بزرگسالان متفاوت است که این تجهیزات معمولا در ابعاد و اندازه های کوچک تر می باشند .

رفتار دندانپزشک اطفال

آنچه در اولین مراجعه و دیدار کودک بسیار موثر است، رفتار و برخورد مناسب و صمیمی با کودک است . بیمار محور بودن و برخورد گرم و دوستانه با کودکان سبب جذب کودک به محیط دندانپزشکی می شود . یک دندانپزشک اطفال خوب باید به اندازه کافی با کودکان در ارتباط باشد تا بتواند نکات مهم در رعایت بهداشت دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک زدن را آموزش دهد .

راه کارهای آشنایی کودک با محیط دندانپزشکی

گاهی پیشنهاد می شود تا با استفاده از فیلم های آموزشی کودکان را ابتدا با محیط دندانپزشکی آشنا کنیم یا اینکه کودکان خود را برای بار نخست برای آشنایی به دندانپزشکی ببریم بدون آنکه معاینه ای روی دندان های آنها انجام شود . در این دیدار اولیه کودک با دیدن هم سن و سال های خودش که تحت معاینه های ابتدایی قرار دارند با محیط دندانپزشکی آشنا می شوند . البته مناسب سازی فضای درمانی و استفاده از عروسک ها و اسباب بازی ها یا نمایش کارتون در ارتباط گرفتن کودک با فضای دندانپزشکی می تواند موثر باشد . در ادامه چنانچه کودک می بایست تحت معاینه یا خدمات دندانپزشکی قرار بگیرد پیشنهاد می شود که قبل از استفاده از ابزار دندانپزشکی و وارد کردن آن به دهان کودک، آن ابزار را با بیان کودکانه به آن معرفی کنیم .

برخورد دندانپزشک کودکان در مقابل بد رفتاری کودکان

برخی از کودکان در اولین مراجعه خود دچار ترس می شوند و همین مسئله سبب می شود تا برخورد مناسبی با دندانپزشک نداشته باشند، اما آنچه اهمیت دارد این است که دندانپزشک بتواند نحوه برقراری ارتباط با کودکان را بداند و اقدام به آرام کردن آن ها نماید .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

شناخت ترس کودک از دندانپزشکی

آنچه هدف دندانپزشک کودکان در دندانپزشکی است درمان جسم بدون آسیب روانی است . اولین مرحله شناخت ترس است.

کودک باید علت ترس، نگرانی و اضطراب خودش را بداند و بداند که این ترس برای همه انسان ها اعم از کودک و بزرگسال وجود دارد و علت های متعددی دارد مانند: ناشناخته بودن و نگرانی از دردناک بودن اتفاقی که در پیش رو دارد . دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال کودک را با محیط مطب و کارکنان آشنا می کنند و در مورد نحوه عملکرد ابزار دندانپزشکی و کاری که برای ایشان قرار است انجام شود توضیح می دهند . کودک می تواند ابزار را لمس کند و به این ترتیب ترس از ناشناخته بودن برطرف می شود .

در مورد درد هم به کودک اطمینان می دهیم در حین انجام کار می تواند درد خود را اطلاع دهد ما درد کودک را می شناسیم و درکش می کنم و راه های زیادی را برای آرام کردن درد می شناسیم .

موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی کودکان

امروزه با توجه به شلوغی شهر ها و سختی تردد بین شهری والدین ترجیح می دهند تا به دندانپزشکی های اطراف محدوده زندگی خود مراجعه نمایند . گاهی ممکن است مسافت طولانی سبب اذیت شدن کودکان و دلزدگی آنان شود از این رو انتخاب دندانپزشک در محدوده محل زندگی و در دسترس بودن مطب بسیار حائز اهمیت می باشد .

مطب دکتر لیلا آذرنوش واقع در قلهک از نظر دسترسی در موقعیت جغرافیایی خوبی واقع شده است و دسترسی برای افراد بسیار آسان است . در دسترس بودن مطب و قرار داشتن در محیطی مناسب برای تردد از امتیازات مثبت این مجموعه به شمار می آید .

خدمات قابل ارائه در دندانپزشکی اطفال

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال همواره تلاش می کند تا با ایجاد محیطی شاد برای کودکان در مطب دندانپزشکی کودک را راغب می کند، تا تمامی کار های دندانپزشکی را با همکاری کامل انجام دهد.

  • درمان پوسیدگی دندان کودکان
  • روکش دندان در کودکان (ss crown)
  • آبسه لثه در کودکان
  • فلوراید تراپی
  • فیشور سیلانت (شیار پوش) دندان در کودکان
  • پالپوتومی و پالپکتومی (عصب کشی دندان شیری)
  • آموزش روش صحیح مسواک زدن کودکان

نتیجه گیری

دندانپزشک اطفال برای رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص هر نوع از اقدامات مربوط به دندان در کودکان، نیاز به همراهی کودک و همکاری والدین کودک دارد . درمان و اصلاح زود هنگام و به موقع بیماری های دهان و دندان در کودکان می تواند، باعث اصلاح حرف زدن، کاهش بروز بیماری های مربوط به لثه و ایجاد لبخندی زیبا در کودکان شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نه + هشت =

تماس سریع