چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

هر کودکی در کل باید بیست عدد دندان شیری در بیاورد . تعداد دندان شیری هر فک ده عدد خواهد بود . معمولا از شش ماهگی آغاز شده و تا سه سالگی ریشه های دندان ها تکمیل می شود . لزوم مراقبت از دندان های شیری، حفظ فضای لازم برای رشد دندان های دائمی وظیفه ی دندان های شیری است .  در این مقاله قصد داریم به مطالبی نظیر ذیل بپردازیم .

  • اهمیت نگهداری دندان شیری
  • مراقبت از دندان دائمی
  • مراقبت های بهداشتی دندان های دائمی
  • نگهداری دندان شیری افتاده در خانه
  • دندان شیری افتاده را چه کنیم
  • اهمیت دندان شیری
  • بانک نگهداری دندان شیری
  • افتادن دندان شیری در 5 سالگی
چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

اهمیت حفظ و مراقبت از دندان های شیری

افتادن زود هنگام دندان شیری جویدن، صحبت کردن و همچنین وسعت قوس دندانی را مشکل می کند . همچنین دندان های دائمی را در آینده نامرتب می کند و باید درمان ارتودنسی انجام شود . اگر دندان شیری مراقبت نشود عفونت ایجاد و گسترش پیدا می کند . پوسیدگی این دندان را باید سریع درمان کرد . عفونت دندان شیری، دندان های دائمی مجاور و بافت لثه نواحی دورتر را درگیر می کند . همچنین این عفونت وارد خون می شود و مشکلات زیادی را ایجاد می کند .

ترمیم دندان شیری کودکان

دندان های قدامی فک بالا اغلب بیشترین دندان های هستند که پوسیدگی های زودرس دوران کودکی تحت تاثیر قرار می گیرند . ضایعات اولیه به صورت نواحی سفید گچی در حاشیه لثه است که سریعا تغییر رنگ داده و گسترش پیدا می کند و منجر به درگیری زودرس عصب دندان می شود . این دندان ها اثر مهمی در زیبایی صورت داشته و همچنین از دست رفتن این دندان ها باعث موقعیت غیرطبیعی زبان، عدم تعادل عضلات، اختلالات تکلمی، ایجاد و گسترش عادات غیرتغذیه ای مانند مکیدن انگشت و عادات تنفسی دهانی می شود .

ترمیم دندان های قدامی کودکان با مواد همرنگ جایگزین علاوه بر حفظ زیبایی و کمک به شکل گیری اعتماد به نفس کودک به حفظ رژیم غذایی و صحبت کردن صحیح کودک نیز کمک شایانی می کند .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال ، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اهمیت وجود دندان شیری

دندان شیری باید در یک زمان بماند و کار خود را انجام دهد و اگر زودتر از موعد دندان های شیری را بکشیم نظم و ترتیب دندان ها را برهم زدیم . اگر دندان های شیری را زیاد بکشیم، دندان دائمی زیرین کج می شود .

معمولا تا شش ماه زودتر را مجاز هستیم که دندان شیری را بکشیم . اگر دندانی شیری آبسه و عفونت کرده بود در این صورت مجبور هستیم که بکشیم ولی باید از فضا نگهدارنده ها به عنوان جایگزین استفاده شود . در این صورت آن فضا حفظ می شود و می توان آن دندان را حفظ کرد . پس این کار را انجام می دهیم تا کودک نیاز به ارتودنسی پیدا نکند .

پس بهتر است والدین توجه لازم به دندان های شیری کودک خود را داشته باشند و به آن رسیدگی کنند . در صورتی که پوسیدگی دارد آن را درمان کنند و تا زمان افتادن دندان شیری آن را حفظ کنند و در دهان باقی بماند تا از ایجاد اختلال پیشگیری شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به دندانپزشکی اطفال خوب در تهران مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

بهداشت دندان کودکان

روکش دندان شیری

نحوه عصب کشی دندان شیری

پوسیدگی دندان شیری کودکان

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شش + شش =

تماس سریع