کشیدن دندان شیری لق

یکی از سوالات شایع در بین والدین این است که، آیا باید دندان شیری لق کودک را بکشیم ؟

وجود هر گونه مشکل در کودکان می تواند سلامتی آن ها را به خطر اندازد و مانعی برای رشد آن ها به شمار آید . دندان ها نقش بسزایی در سلامت جسمی کودک دارند و همین امر سبب می شود تا بررسی و معاینه دندان ها اهمیت زیادی داشته باشد .

 

کشیدن دندان شیری لق

کشیدن دندان شیری لق

 

دندان لق کودک

 

پوسیدگی دندان بیش از حد و ضربه می تواند سبب لق شدن دندان ها شود که معمولا بعضی از دندان ها که لق می شوند بعد از مدت زمان کوتاه می افتند، کندن دندان قبل از افتادن آن می تواند سبب آسیب به دندان های دائمی و حتی لثه شود . در برخی از موارد دیر افتادن دندان لق شده می تواند موجب آسیب شود که در این مواقع بهتر است قبل از هر گونه اقدام خاصی ابتدا به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید تا درمان درست و به موقع صورت گردد .

مراقبت از دندان های شیری

دندان های شیری تا زمانی که رشد آن ها تکمیل نشده است دارای ریشه ضعیفی هستند که در این زمان احتمال لق و خراب شدن آن ها زیاد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد .

رویش دندان های شیری معمولا از شش ماهگی شروع می شود اما افتادن این دندان ها در برخی از کودکان شش ماه زودتر و یا شش ماه دیرتر از زمان معمول ممکن است رخ دهد .

مشکلات دندان شیری لق شده

دیر افتادن دندان شیری می تواند مانع از رشد دندان دائمی شود ولی وجود دندان شیری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سبب می شود تا دندان دائمی مسیر رشد و رویش خود را گم نکند و در جای مناسب خود رویش داشته باشد . اما مشکل اصلی دیر افتادن دندان شیری لق شده این است که همراه با درد می باشد .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

شایان ذکر است دیر و زود افتادن دندان شیری می تواند منجر به بروز مشکلاتی برای کودک شود . دندان شیری از اهمیت بالایی برخوردار است که وجود آن از برهم ریختگی دندان های دائمی پیشگیری می کند اما دیر افتادن آن هم نیز مشکلاتی نظیر اختلالات تکلمی، نامرتبی دندان ها، مشکلات لثه ای و جویدن را برای کودک به همراه دارد .

در این زمان بهتر است تحت چکاپ دوره ای توسط دندانپزشک اطفال قرار گیرد تا از بروز مشکلات جدی برای کودک و هزینه های بیشتر پیشگیری شود .

کندن دندان شیری لق شده

لق شدن دندان شیری سبب حرکت دندان می شود اما در صورتی که ریشه دندان مقاوم باشد مدت زمان بیشتری نیاز است تا دندان کودک کنده شود . در این زمان با وجود چنین شرایطی دندانپزشک کودکان دندان لق شده کودک را می کشد، لذا باید گفت مشکلی برای کودک به همراه نخواهد داشت .

شایان ذکر است، دندان لق شده مدت زمان زیادی نیاز دارد تا کنده شود . بهتر است دندان لق شده دستکاری نشود اما اگر مدت زمان لق شدگی دندان طولانی شد، کشیدن دندان با توجه به صلاح دید دندانپزشک اطفال ضروری است .

نتیجه گیری

چکاپ دوره ای و مراجعه به دندانپزشک اطفال ضروری است . والدین باید بدانند با بررسی و معاینات لازم می توانند از شدت آسیب های بیشتر پیشگیری نمایند . با معاینه توسط دندانپزشک کودکان می تواند ریشه دندان های کج را شناسایی و به درمان آن پرداخت، همچنین در صورت نیاز دندان شیری لق شده را کشیده تا به رویش بهتر دندان های دائمی کمک نماید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش:

مراقبت از دندان کودکان

تکامل دندان کودکان

پوسیدگی دندان شیری کودکان

عصب کشی دندان کودکان

مراجعه کنندگان عزیز در مطب دندانپزشکی دکتر لیلا آذرنوش
درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 17 − هشت =

تماس سریع