بهترین دندانپزشک اطفال

امروزه بخش مهمی از جامعه را اطفال تشکیل می دهند. در این بین محافظت از بهداشت دهان و دندان در کودکان از دشوارترین وظایف والدین به شمار می رود. زیرا با حفظ و اصلاح فرم دندان ها می توان عمر دندان ها را افزایش داد و ظاهر آن ها را زیبا نگه داشت. برای انجام این کار لازم است تا به دندانپزشک اطفال مراجعه نموده و از دندانپزشک کمک بخواهیم.  به همین منظور در این مقاله به توضیح وظایف دندانپزشکی اطفال، بهترین دندانپزشکی اطفال  و برخی از ویژگی های بهترین دندانپزشک اطفال می پردازیم.

 بهترین دندانپزشک اطفال

دندانپزشک اطفال باید توجه داشته باشد که مشکل دندان کودک را در کمترین زمان و با کمترین فشار نیز برطرف سازد تا در دل کودک ترس ایجاد نشده و روابط مناسبی با کودک برقرار شود. کودکان معمولا با ترس به محیط دندانپزشکی وارد شده اما با مواجهه با برخورد عالی دندانپزشک معالج و فضای طراحی شده مناسب اطفال نیز آرامش خاطر پیدا می‌کنند.

مهارت افرادی که دندانپزشک اطفال هستند با دندانپزشکانی که در رنج سنی بزرگسالان خدمات ارائه می‌دهند بسیار متفاوت است. بهترین دندانپزشک اطفال، همانند روانشناسی ماهر نیز از حالات روحی کودک قبل از انجام کار، مطلع می‌شود و در احساسات روحی کودک تعادل برقرار می‌ند. بنابراین کودکان را باید حتما به دندانپزشک متخصص اطفال هدایت کرد.

متخصص دندانپزشکی کودکان کیست؟

متخصص دندانپزشک کودکان به معاینه و درمان دندان کودکان از دوران کودکی تا نوجوانی می پردازد و مخصوص کودکان زیر 12 سال است. کودکان اغلب در این سنین از رفتن به دندانپزشکی هراس دارند بنابراین لازم است دندانپزشک اطفال نحوه برخورد مناسب با کودکان را بداند تا کودک در هنگام معاینه در آرامش باشد.

دندانپزشکی اطفال

باید برای حفظ ساختار و رشد هر چه بهتر دندان های کودک، به طور دوره ای به دندانپزشکی اطفال مراجعه کرد. دندانپزشکی اطفال شباهت زیادی به دندانپزشکی بزرگسالان دارد، با این تفاوت که در دندانپزشکی اطفال نیاز است تا دندان ها شیری تا زمانی که به طور طبیعی بیفتند، در دهان حفظ شوند و بعد از آن که دندان های دائمی شروع به رشد نمودند، بر فرم و نحوه رشد دندان ها نظارت داشت. با انجام این کار کودک تا بزرگسالی دارای دندان های زیبایی خواهد بود. همچنین به منظور بر طرف کردن بیماری های دهان و دندان در کودکان نیز باید به دندانپزشکی اطفال مراجعه نمود.

بهترین دندانپزشک اطفال

از ویژگی های مهم دندانپزشک اطفال، ایجاد محیطی شاد برای انجام دندانپزشکی در کودکان است تا کودک راغب گردد دندانپزشکی انجام دهد. خانم دکتر آذرنوش به عنوان دندانپزشک اطفال با ایجاد محیطی شاد و زیبا برای کودکان باعث شده است تا کودکان همواره برای انجام دندانپزشکی تمایل داشته باشند. همچنین بهترین دندانپزشک اطفال باید با توجه به گروه سنی و شرایط کودک اقدام به انجام امور دندانپزشکی نموده و هموراه صبر و حوصله را در کار خود داشته باشد.

بهترین دندانپزشم متخصص اطفال

بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

بسیاری از عزیزان تهران به دنبال یافتن بهترین دندانپزشک برای کودکان خود هستند به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله به بررسی مهمترین ویژگی های دندانپزشک اطفال بپردازیم. لازم به ذکر است دندانپزشک کودکان باید علاوه بر دارا بودن مهارت بالا قادر باشد با آرامش ترس کودکان از دندانپزشکی را کنترل کرده و محیطی شاد برای آنها فراهم آورد.

گاهی به مواردی بر میخوریم که کودک بدلیل استرس فراوان، با دندانپزشک معالج خود برخورد مناسبی نمی‌کند اما دندانپزشک با مهارت بالا نیز تعامل را ایجاد کرده و اطمینان کودک را جلب خواهد کرد.

وظایف دندانپزشک اطفال

دندانپزشک اطفال برای رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص هر نوع از اقدامات مربوط به دندان در کودکان، نیاز به همراهی کودک و همکاری والدین کودک دارد.

درمان و اصلاح زود هنگام و به موقع بیماری های دهان و دندان در کودکان می تواند، باعث اصلاح حرف زدن، کاهش بروز بیماری های مربوط به لثه و ایجاد لبخندی زیبا در کودکان شود.

خدمات قابل ارائه در دندانپزشکی اطفال

خانم دکتر آذرنوش به عنوان بهترین دندانپزشک اطفال همواره تلاش می کند تا با ایجاد محیطی شاد برای کودکان در مطب دندانپزشکی کودک را راغب می کند، تا تمامی کار های دندانپزشکی را با همکاری کامل انجام دهد.

آموزش والدین برای نگهداری از دندان کودکان

بهترین دندانپزشک توصیه هایی آموزشی در جهت سالم نگه داشتن دندان‌ها به کودکان و والدین ارائه می‌دهد.

  • نحوه استفاده صحیح از شوینده های دهان و دندان
  • توصیه های بهداشتی جهت حفاظت از لثه‌ها
  • تاثیر مواد غذایی بر سطح لثه و دندان
  • آموزش صحیح مسواک زدن
  • آموزش استفاده بجا از نخ دندان
  • نحوه نگهداری درست از دندان های دائمی

انتظارات والدین از بهترین دندانپزشک اطفال

  • بررسی پوسیدگی‌های همه دندان‌ها
  • بررسی دندان‌های نامرتب ملزوم به ارتودنسی
  • ارزیابی رشد طبیعی دندان‌ها
  • روش‌های پیشگیری برای جلوگیری از پوسیدگی
  • مدیریت بیماری‌های لثه
  • بررسی آسیب دندان‌های آسیب دیده
  • مدیریت عوامل ایجاد دندان قروچه در کودک

کلینیک دندانپزشکی اطفال در تهران

نکته مهمی که والدین عزیز باید در نظر داشته باشند، انتخاب بهترین پزشک می‌باشد. در تهران بزرگ، شمار دندانپزشکان زیاد است اما مسئله مهم مهارت این افراد است که باید در نظر گرفته شود. زیرا رفتار دندانپزشکان به طور مستقیم در روحیه کودکان تاثیر مثبت یا منفی دارد و انتخاب نادرست می‌تواند آثار منفی نسبت به دندانپزشکی رفتن را در ذهن فرزند شما ایجاد کند.

والدین گرامی برای انتخاب دندانپزشک مناسب برای کودک دلبند خود، باید به محدوده کلینیک و منزل خود نیز توجه ویژه داشته باشند. کلینیک دندانپزشکی نباید دور از دسترس باشد تا در مواقع ضروری، بتوان سریعا برای رفع درد اقدام نمود.

برخی از خدمات دندانپزشکی اطفال خانم دکتر آذرنوش عبارتند از :

در ادامه این مقاله به توضیح هر یک به طور مختصر می پردازیم.

  • درمان پوسیدگی دندان در کودکان

برای پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان در کودکان نیاز است تا همان قدر که نگهداری و حفظ دندان های دائمی مهم است، دندان های شیری نیز مورد توجه قرار گیرد. زیرا در صورت ایجاد پوسیدگی در دندان های شیری، دندان های دائمی کودک نیز پوسیده می شود. ادامه پیدا کردن روند پوسیدگی دندان در کودکان باعث می شود تا کودک با مشکلات فراوانی از جمله عدم تکلم صحیح در صحبت کردن و سوء تغذیه رو به رو می شود. برای درمان پوسیدگی دندان در کودکان در وهله اول به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید تا با بررسی میزان پوسیدگی دندان، دندانپزشک اطفال اقدام به درمان پوسیدگی دندان نماید. زیرا علت پوسیدگی دندان در کودکان متفاوت است. برای مطالعه مطالب بیشتر در این خصوص به مقاله پوسیدگی دندان در کودکان مراجعه نمایید.

  • عصب کشی دندان در کودکان

دندان های شیری همانند دندان های دائمی دارای ریشه نیز می باشند. زمانی که پوسیدگی دندان به ریشه این دندان ها و یا قسمت پالپ دندان می رسد، نیاز است تا ریشه دندان را عصب کشی نمود. زیرا در قسمت پالپ اعصاب دندانی و رگ های خونی وجود دارد که وظیفه این رگ های خونی، رساندن مواد مغذی و اکسیژن به ریشه دندان است.

از عصب کشی به منظور درمان و ترمیم ریشه دندان در کودکان استفاده می شود. زیرا زمانی که پوسیدگی به پالپ دندان آسیب وارد می کند، برای حفظ و درمان ریشه دندان باید عصب کشی دندان کودکان را سریعا انجام داد. خانم دکتر آذرنوش می تواند در درمان ریشه دندان به روش عصب کشی دندان در کودکان با آرامی این کار را انجام داده تا کودک شما در حین انجام عصب کشی دندان کمترین دردی احساس نکند.

  • پر کردن دندان شیری

دندان های کودکان چه دندان های شیری و چه دندان های دائمی نیاز به مراقبت دارند تا دچار پوسیدگی نشوند. دندان های شیری به دلیل اینکه وظیفه حفاظت از دندان های دائمی را بر عهده دارند، باید مورد مراقبت ویژه ای قرار گیرند و چنانچه دچار پوسیدگی شدند، ترمیم شوند تا زود هنگام از بین نروند و همچنین مشکلاتی مانند رویش نامرتب دندان های دائمی را برای کودک ایجاد نکنند.

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان و درمان پوسیدگی دندان کودکان می پردازد . می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

  • فیشورسیلانت

فیشورسیلانت نوعی ماده رزینی است که شیارهای دندان را می پوشاند. در واقع نوعی محافظ برای سطح دندان است که مانع از نفوذ میکروب ها به دندان می شود. برای انجام فیشور سیلانت، دندان نباید پوسیده باشد پس از آن سطح دندان ها با محلولی خاص تمیز می شود سپس ماده فیشورسیلانت بر روی آن قرار گرفته می شود و در نهایت به وسیله تاباندن اشعه، ماده بر روی دندان سفت و محکم می شود. فیشورسیلانت در سنین 6 تا 7 سالگی پس از رویش دندان های دائمی انجام می شود.

  • فلوراید تراپی

فلوراید نوعی ماده طبیعی است که در برخی نوشیدنی های طبیعی مانند آب وجود دارد. همچنین این ماده در دندان و استخوان ها نیز یافت می شود. در دندانپزشکی این ماده بر روی دندان ها قرار داده می شود تا موجب استحکام ساختار دندان ها شود و از پوسیدگی زودهنگام آنها جلوگیری نماید. فلوراید تراپی را علاوه بر کودکان و نوجوانان، افراد بزرگسال هم می توانند انجام دهند. نحوه انجام فلوراید تراپی به این گونه است که دندانپزشک ژل حاوی فلوراید را به مدت 4 دقیقه روی دندان ها قرار می دهد.فلوراید تراپی نیازی به بی حسی ندارد و دردی برای کودک شما نخواهد داشت.
برای مصرف روزانه فلوراید نیز می توانید از خمیر دندان ها یا دهان شویه های حاوی فلوراید نیز استفاده کنید.

کلام آخر

شما می‌توانید برای انتخاب دندانپزشک اطفال برای فرزندان خود، به پیج اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش مراجعه کرده و با بررسی هایی دقیق، رضایت مشتریان را مشاهده و بهترین را انتخاب بفرمایید.

 

 

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

تماس سریع