فلوراید تراپی کودکان

آیا شما هم به بهداشت دندان های کودک خود اهمیت می دهید؟

آیا شما با فلوراید تراپی کودکان آشنایی دارید؟

کاربرد فلوراید در پیشگیری از پوسیدگی دندان چیست؟

امروزه افراد زیادی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودک خود از فلوراید تراپی استفاده می کنند.در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با فلوراید تراپی کودکان آشنا شوید.
فلوراید با کنترل باکتری ها، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند..فلوراید مواد معدنی می باشد که در طبیعت ودر بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. درروش فلوراید تراپی، از محلول غلیظ فلوراید بر روی دندان ها استفاده می شود و حتی در دندان های پوسیده نیز، روند پوسیدگی را به تعویق می اندازد.

دندانپزشک اطفال

فلوراید تراپی

فلوراید تراپی باید در شرایط محافظت شده انجام شود و حتما باید در دندانپزشکی انجام شود.دندان ها باید تمیز باشند و از فلوراید روی دندان ها و همچنین بین دندان ها استفاده می شود. انجام چکاپ های مرتب 3 الی 6 ماه و انجام فلوراید تراپی کمک زیادی به جلوگیری از پوسیدگی دندان می کند.این کار برای محافظت دندان ها اهمیت زیادی دارد وبه صورت موضعی مینای دندان ها را تقویت می کند.

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان و ترمیم دندان شکسته کودکان می پردازد . می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

تفاوت فلوراید تراپی با دهان شویه فلوراید

میزان فلورایدتراپی که در دندانپزشکی ها انجام می شود بسیار بیشتر از فلوراید هایی است که در دهان شویه ها وجود دارد.
فلورایدتراپی در دسترس همه قرار ندارد به این دلیل که به میزان محافظت شده باید استفاده شود و در صورت استفاده بیش از حد، خطر مسمومیت را به همراه دارد.

فواید فلوراید تراپی

فلوراید تراپی اثری در از بین بردن پوسیدگی ایجاد شده و قدیمی در دندان نداشته اما بر پیشگیری از ایجاد پوسیدگی جدید نیز تاثیر بسزایی دارد و والدین باید به این مسئله اهمیت دهند. مطالعات نشان داده است که در کودکانی که از روش فلوراید تراپی استفاده می‌شود، شاهد دندان هایی سالم تر خواهیم بود.

برخی از مزایای فلوراید تراپی:

  • از بین بردن باکتری های مینای دندان
  • جلوگیری از رشد باکتری در دهان
  • مانع از بروز حفره های دندان
  • پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان و ….

فلوراید تراپی برای چه سنی مناسب می باشد؟

فلوراید تراپی برای سنین 2 سال به بالا مناسب است و این امر باید فقط و فقط توسط دندانپزشک اطفال برای کودک صورت گیرد.

آیا قطره ی آهن سبب پوسیدگی دندان  می شود؟

خیر، قطره آهن نمی تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.

آیا فلوراید تراپی در مدارس مفید است؟

در فلوراید تراپی، به این دلیل که دندان ها باید ابتدا خشک شوند و همین طور به هیچ وجه نباید فلوراید از طریق بزاق وارد دهان شود بهتر است در دندانپزشکی انجام شود زیرا در دندانپزشکی ها با استفاده از ساکشن، فلوراید را از دهان خارج می کنند و وارد بزاق دهان نمی شود اما در مدارس این تجهیزات دندانپزشکی وجود ندارد به این دلیل که تعداد کودکان زیاد است ممکن است این کار به خوبی انجام نشود.فلوراید توسط کلیه جذب می شود به همین دلیل ممکن است بر روی کلیه کودک تاثیر مخربی داشته باشد وبهتر است که فلوراید تراپی در مدارس انجام نشود.

فواصل زمانی فلورایدتراپی در کودکان

انجام فلوراید تراپی در فواصل زمانی 3مناسب، به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک زیادی می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده در انجمن دندانپزشکان آمریکا ، به این موضوع دست یافتند که برای سلامت و مراقبت از دندان‌های کودکان هر 3 لغایت 6 ماه باید یک مرتبه توسط دندانپزشک اطفال فلوراید تراپی انجام شود که البته باز طبق کیفیت دندان ها پزشک مدت زمان را، خود تجویز خواهد کرد. فلوراید تراپی جزو مهم ترین مواردی است که به پیشگیری ازپوسیدگی دندان کمک می کند. فواصل زمانی فلوراید تراپی با توجه به وضعیت دندان های هر کودک متفاوت است.

با توجه به سن، جنس دندان،نوع بزاق کودک، تغذیه، ژنتیک و آب منطقه ای که کودک از آن استفاده می کند و با توجه به این موضوع که آیا کودکان خشکی دهان دارند یا خیر، فواصل زمانی فلوراید تراپی نیز برای هر کودک متفاوت است. همچنین در بعضی موارد ممکن است دندانپزشک فلورایدی متناسب با جنس دندان های کودک برای استفاده در منزل نیز تجویز کند.

استفاده نادرست و خودسرانه والدین برای فلورایدتراپی کودکان می‌تواند عوارضی چون مسمومیت را در بر داشته باشد حتی در بازار خمیر دندان هایی بدون فلوراید نیز برای کودکان عرضه می‌شود.

انتظارات از درمان فلوراید تراپی دندان کودکان

دندانپزشکان معمولا توسط فرچه، پنبه و ابزار مناسب با بکارگیری محلول های غلیظ یا فوم ها، درمان فلورایدتراپی را انجام می‌دهند.

نکته ای که در نتیجه گیری بهتر و رسیدن به انتظارات این روش درمانی حائز اهمیت است، این است که تا حدود یک ساعت پس از فلورایدتراپی برای جذب کامل باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود.

با انجام فلورایدتراپی انتظار می‌رود، حفاظت از مینای دندان به بهترین نحو انجام شده و بر سلامتی و استحکام دندان‌ها بیفزاید.

هزینه فلوراید تراپی در سال 1400

برای مراقبت از دندان‌ها و سالم نگه داشتن آن‌ها برای دوران بزرگسالی، والدین باید در این امر به طور مداوم کوشا باشند. عدم توجه به حفاظت و سلامتی دهان و دندان موجب عوارض جبران ناپذیر در همه دوران زندگی فرزندان می‌شود.

قطعا برای انجام هر کاری میزان هزینه از اهمیت فراوانی برخوردار است. میزان هزینه فرآیند فلوراید تراپی در سال 1400 به عواملی بستگی دارد که ذکر خواهیم کرد:

  • میزان سلامتی عمومی دهان و دندان کودک
  • کیفیت متریال مورد استفاده برای فلورایدتراپی
  • تجربه و مهارت دندانپزشک
  • استفاده روش های بروز در این راستا

نتیجه گیری

به بهداشت دندان های خود اهمیت دهید و برای پیش گیری از پوسیدگی دندان، با فلوراید تراپی و مراجعه مرتب به دندان پزشک از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید. شما برای فلوراید تراپی دندان های خود می توانید به دندانپزشک اطفال در قلهک، دکتر آذرنوش مراجعه فرمایید.

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

1 پاسخ به فلوراید تراپی کودکان
  1. دیدگاه *پسر من یک سال و هشت ماهشه دکتر براش انجام داد الان همه جای نت گفته بالاتر از دو سال و سه سال خیلی نگران شدم 😥


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دوازده + هشت =

تماس سریع