هزینه ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی مشکلات دندانی در کودکان از جمله داشتن دندان های کج یا مشکلات رشد فک و پیشرفت دندان را درمان می کند. این مشکلات دندان و فک ممکن است به دلیل پوسیدگی دندان، از دست دادن زودهنگام دندان های شیری، اشتباهات، یا عادات دهانی مانند مکیدن شست ایجاد شود. این مسائل علاوه بر این می تواند ارثی یا اکتسابی باشد. ارتودنسی زودهنگام در کودکان یا به اصطلاح ارتودنسی پیشگیری، می تواند تاثیر بسیار خوبی در رشد دندان های کودک داشته باشد. در این مطلب به جزئیات این روش درمانی و هزینه های آن خواهیم پرداخت.

مشکلات ارتودنسی درمان نشده می تواند پیشرفت کند و با بزرگتر شدن کودک درمان آن دشوارتر شود. مشکلات درمان نشده ممکن است منجر به پوسیدگی دندان، بیماری لثه، شکستگی دندان های جلویی و از بین رفتن بافت استخوانی شود که دندان ها را در جای خود نگه می دارد. با ارتودنسی دندان کودکان، اعتماد به نفس و عزت نفس آنها بهبود می یابد، زیرا ارتودنسی دندان ها، لب ها و صورت را متناسب می کند و ظاهر فرد را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، ارتودنسی می تواند یک بایت (نحوه روی هم قرار گرفتن دندان ها) سالم را ایجاد کند. دندان های صاف کمتر مستعد پوسیدگی، بیماری لثه و آسیب هستند. این به کودک شما کمک می کند تا به درستی گاز بگیرد و بجود که به تغذیه خوب کمک می کند. همچنین به بهبود شکل گرفتن گفتار کمک می کند و سلامت کلی دهان و بدن را ارتقا می دهد.

تماس با دکتر لیلا آذرنوش

از آنجایی که دندان‌ها و استخوان‌های صورت در کودکان کوچک‌تر هنوز در حال رشد و رشد هستند، تغییر مکان آن‌ها در موقعیت ایده‌آل خود در یک بازه زمانی سریع‌تر از دندان‌ها و استخوان‌های کاملاً رشد یافته بزرگسالان آسان‌تر است. درمان در سنین پایین می‌تواند شامل نظارت و راهنمایی ساده بر روی دندان‌های در حال رشد و ساختار استخوان صورت از طریق استفاده از دستگاه‌های ثابت یا متحرک باشد.

مزایای ارتودنسی کودکان

برخی از مزایای ارتودنسی پیشگیری در کودکان عبارت است از:

  • ایجاد فضا برای رویش دندان ها و جلوگیری از شلوغی فک
  • ایجاد تقارن با تأثیرگذاری بر رشد استخوان فک و صورت
  • کاهش خطر آسیب دیدن دندان های جلویی، لثه و صورت
  • کاهش قابل توجه نیاز به برداشتن دندان به دلیل شلوغی فک
  • نتیجه دهی زودتر و موثر تر
  • جلوگیری از مشکلات دندان و دهان در بزرگسالی

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان

درمان ارتودنسی برای کودکان

نگهداری یا بازیابی فضا برای رشد دندان ها، یک روش درمانی رایج در کودکان است. از دست دادن زودهنگام دندان شیری ممکن است منجر به کمبود فضا برای جایگزین دائمی آن شود. ارتودنسی روشی است که رشد دندان های دائمی را کنترل کرده و با بهبود چیدمان دندان ها، از بسیاری از مشکلات دهان و دندان در سنین کودکی بزرگسالی جلوگیری می کند.

همیشه توصیه می شود کودک خود را تا سن هفت سالگی نزد متخصص ارتودنسی ببرید. در این صورت، هر مشکلی را می توان به موقع تشخیص داد و پزشکان می توانند بهترین زمان را برای شروع درمان انتخاب کنند. تشخیص و درمان به موقع می تواند طول مدت درمان و متعاقباً هزینه ها را کاهش دهد.

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی کودکان می توانید از فرم زیر استفاده کنید:

نام و نام خانوداگی
شماره تماس
فرم‌ با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

هزینه ارتودنسی کودکان

بطور کلی هزینه ارتودنسی کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد که هزینه دقیق آن پس از معاینه دندان کودک توسط پزشک اعلام می شود. عوامل زیر در تایین هزینه ارتودنسی کودک تاثیرگذار هستند:

  • نوع و شدت ناهنجاری: شکل دندان ها و میزان ناهنجاری یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی دندان کودکان است. طبیعتا هرچی ناهنجاری بیشتر باشد، درمان نیز پرهزینه تر است؛ اما به طور کل اگر ارتودنسی در سنین پایین تر انجام شود، ناهنجاری شدت زیادی نخواهد داشت.
  • مدت زمان درمان: در برخی موارد که ناهنجاری دندان شدید تر است، ارتودنسی به زمان بیشتری نیاز دارد. در این صورت هزینه درمان نیز بیشتر خواهد شد.
  • نوع ارتودنسی: ارتودنسی به روش های مختلفی انجام می شود که در هزینه آن تفاوت ایجاد می کند. همچنین ارتودنسی دندان کودک ممکن است دائم یا موقت باشد که این مورد نیز در هزینه درمان موثر است.

بطور کل، برای اطلاع از هزینه های دقیق ارتودنسی دندان کودک، بهترین راهکار مشورت با یک دندانپزشک اطفال است. در برخی موارد، لازم است کودک حتما معاینه شود تا بتوان هزینه ارتودنسی کودک را تایین کرد. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه، می توانید با مطب دکتر لیلا آذرنوش تماس حاصل فرمایید.

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دوازده + 18 =

تماس سریع