با دندان درد کودکان چه کنیم؟

هیچ پدر و مادری هرگز نمی خواهد ببینید فرزندش دندان درد دارد زیرا  کودکی که دارای دندان درد است، معمولا ناراحتی زیادی را تجربه کند. بیشتر اوقات، درد دندان در اثر آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان ها ایجاد می شود. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک به فرزندتان هنگام داشتن دندان درد انجام دهید.

دندانپزشک اطفال

وضعیت را ارزیابی کنید

سعی کنید تا حد امکان در مورد علائم فرزند خود اطلاعات کسب کنید. آیا دندان همیشه درد می کند یا فقط وقتی که با آن چیزی می جود؟ آیا به گرما و سرما حساس است؟ آیا وقتی آن را لمس می کنید صدمه دیده است؟ آیا دندان لق شده یا به طور آشکار آسیب دیده است؟ آیا فرزند شما علائم دیگری مانند تب، تورم یا خستگی دارد؟ همه این اطلاعات زمانی مفید است که کودک خود را به دندانپزشک اطفال یا متخصص کودکان ببرید تا درد دندان ارزیابی شود.

یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود ترتیب دهید.

بستگی به وضعیت فرزندتان دارد که چه زمانی به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید. اگر صدمه واضحی به دندان وارد شده است، بهتر است بلافاصله او را نزد دندانپزشک ببرید. اگر درد ناشی از صدمه یا آسیب دیدگی دندان نیست و درد به وجود می آید و از بین می رود، باید او را در اولین فرصت ارائه دهنده خود وارد کنید نزد دندانپزشک کودکان ببرید. البته اگر فرزند شما درد زیادی دارد، هر چه سریعتر او را ببرید.

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان  می پردازد . می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

درمان دندان درد کودک

نوع درمان مورد نیاز به تشخیص پزشک یا دندانپزشک بستگی دارد. رایج ترین روش ها شامل آنتی بیوتیک های خوراکی برای رها شدن از هرگونه عفونت، مصرف تسکین دهنده درد (بدون نسخه یا نسخه بسته به سطح درد)، ترمیم دندان آسیب دیده یا پر کردن دندان می باشد. در بعضی موارد لازم است دندان به طور کلی برداشته شود. دندانپزشک شما قادر خواهد بود تعیین کند که بهترین روش درمانی برای کودک شما با دندان درد چیست.

این مقاله با هدف ارتقاء درک و دانش در مورد موضوعات عمومی بهداشت دهان و دندان نوشته شده است و نمی تواند جایگزینی برای مشاوره حرفه ای با دندانپزشک، تشخیص و یا درمان باشد. همیشه در مورد هرگونه سؤالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی یا معالجه پزشکی داشته باشید، از دندانپزشک خود بپرسید. در صورتی که نیاز به مشاوره در رابطه با مشکلات دندان های کودکتان دارید می توانید به دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در شمال تهران مراجعه نمایید.