کودکان هم همانند بزرگسالان در هر برهه ای از زمان ممکن است نیاز داشته باشند تا به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایند به همین دلیل بهتر که بدانند بهترین دندانپزشک اطفال کیست؟ دندانپزشک کودکان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درباره مشخصات بهترین دندانپزشک اطفال برای شما عزیزان مطالبی را ارائه نماییم تا با خیالی آسوده کودک دلبندتان را نزد یک دندانپزشک حاذق ببرید.

بهترین دندانپزشک اطفال

بهترین دندانپزشک اطفال چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال امر بسیار مهمی است. در واقع بهترین دندانپزشک اطفال می بایست دارای برخی ویژگی ها باشد که از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از آنجایی که کودکان شیطنت های خاص خود را دارند، دندانپزشک اطفال باد دارای صبر و حوصله بیشتری باشد.
  • بهترین دندانپزشک اطفال باید محیطی شاد و به دور از ترس برای کودکان ایجاد نماید تا کودک رغبت برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال داشته باشد.
  • دندانپزشک خوب برای اطفال باید با توجه به سن کودک، درمانی مناسب برایش در نظر بگیرد تا عوارضی برایش نداشته باشد.
  • دارای علم و تجربه کافی در زمینه دندانپزشکی اطفال باشد.
  • دارای مدرک پزشکی معتبر در زمینه دندانپزشکی اطفال باشد.
  • دارای توانایی برقرار کردن ارتباط با کودکان

چرا مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال اهمیت دارد؟

در جامعه کنونی افراد بسیاری از طریق تبلیغات قصد فریب عوام مردم را دارند تا از این طریق سودهای کلانی به دست آورند. مراجعه به دندانپزشکی از سنین کودکی بسیار اهمیت دارد زیرا درمان به موقع بیماری های دهان و دندان کودکان باعث کاهش ابتلا به بیماری های مربوطه در آینده، درست صحبت کردن کودک و همچنین لبخند زیباتر وی می شود. به همین دلیل لازم است ابتدا والدین تحقیق کنند سپس کودکشان را نزد بهترین دندانپزشک اطفال ببرند.

علاوه بر آن لازم است هم کودک و هم والدین با دندانپزشک همکاری کنند تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود.

هدایت رفتاری کودکان در دندانپزشکی

برای اینکه بتوان کودک را در راستای نتیجه گیری بهتر از دندانپزشکی قرار داد، باید هدایت درست رفتاری صورت گیرد. برای هدایت صحیح کودک ابتدا باید ترس درونی ریشه یابی شود و دندانپزشک اطفال شناختی بر شخصیت کودک پیدا کند و سعی کندمهر و کار خود را برای او بشناساند. کودکان در همه سنین درک مختتلفی از مسائل دارند و ممکن است کودکی با سن 3 الی 4 سالگی نظری متفاوت نسبت به دندانپزشک با کودک 6 ساله داشته باشد. آمار بالایی از خردسالان به تصور جدایی از مادر و تنها ماندن با دندانپزشک دچار ترس می‌شوند و این موضوع به تعاریف والدین نیز بستگی دارد. در بسیاری از خانواده ها دیده شده که والدین برای آرام نگه داشتن فرزندشان از جملاتی مانند به دکتر میگوییم آمپول بزند، استفاده می‌کنند و ترس را در ذهن کودک خود ایجاد می‌کنند.

بهترین راه برای برقراری ارتباط دندانپزشک اطفال با کودک مراجعه کننده، دوستی و ایجاد حس صمیمیت می‌باشد که متناسب با شخصیت کودک ممکن است زمان بر باشد اما نتیجه ای مثبت ارائه خواهد داد.

خدمات ارائه شده توسط بهترین دندان پزشک اطفال

یک دندانپزشک خوب در شمال تهران با ایحاد محیطی شاد و بدون ترس برای کودکان توانستند ترس از دندانپزشکی در کودکان را از بین برده و آنها را راغب کنند. ایشان در ارائه خدمات بسیاری تبحر دارند.

کودک در مطب دندانپزشکی اطفال

لیلا در دندانپزشکی
مهمان های دوست داشتنی دندانپزشکی اطفال
دختر قشنگمون مهمان دندانپزشکی کودکان

درمان پوسیدگی دندان کودکان

درمان به موقع پوسیدگی دندان کودکان اهمیت بالایی دارد زیرا در صورت ادامه پوسیدگی دندان های شیری و عدم رسیدگی، ممکن است دندان های دائمی نیز پوسیده شوند و در آینده کودک دچار مشکلاتی مانند عدم تکلم صحیح شوند. به همین دلیل درمان به موقع پوسیدگی دندان در کودکان بسیار اهمیت دارد.

عصب کشی دندان در کودکان

زمانی که پوسیدگی دندان کودکان ادامه یابد می تواند تا پالپ دندان هم برسد و نیاز به عصب کشی یا ترمیم دندان در اطفال باشد. دکتر لیلا آذرنوش، عصب کشی دندان در کودکان را با تبحر بالا انجام می دهند. عصب کشی دندان ها امری مهم است، و بهتر است که فوری پس از مشاهده دندان آسیب دیده انجام شود، حتی اگر دندان شیری باشد، زیرا این دندان ها با اینکه بعد مدت زمان مشخصی می افتند، در کامل شدن استخوان فک ،خوردن غذا و رشد و اعتماد بنفس کودک نقش دارد. به دلیل عدم مراقبت اولیه از دندان شیری، این دندان ها زود پوسیده می شوند.

ایمپلنت دندان در کودکان توسط بهترین دندانپرشک اطفال

برخی از کودکان به دلایل مادرزادی، دندان های خود را از دست می دهند و در نتیجه اعتماد به نفس آنها در مقابل سایر هم سالانشان کاهش می یابد. بهترین درمان برای این مشکل، ایمپلنت دندان در کودکان است که نیاز توسط بهترین دندانپزشک اطفال در تهران انجام گیرد.

ایمپلنت روشی برای جایگزین کردن دندان می باشد، و اتصال آن به استخوان سبب می شود که به راحتی جابجا نشود. فرزند شما ممکن است طی یک بازی دچار آسیب دیدگی در دهان شود، و شکستگی دندان را در پی داشته باشد. در این مثال و موارد مشابه که دندان کودک می شکند از روش ایمپلنت می‌توان استفاده کرد، تا جایگزین دندان شکسته شود.

ایمپلنت دندان توسط بهترین دندانپزشک اطفال

فلورایدتراپی

شاید بهترین درمان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان، فلورایدتراپی باشد. در این روش دندانپزشک به شستشوی دندان ها و مقاوم سازی آنها با استفاده از فلوراید می پردازد. فلوراید از موادی بشمار می‌رود که به شکل دوره ای چند ماهه برای محافظت از دندان ها چه در کودکان و چه در بزرگسلان مورد استفاد قرار می‌گیرد. فلوراید تراپی از فرآیند های دوره ای مفید برای کودکان بشمار رفته و تاثیر مثبت فراوانی در جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد.

فیشورسیلانت کودکان

فیشورسیلانت درمانی است که از طریق آن دندانپزشک به پوشاندن شیارها و عمق دندان های کودکان می پردازد تا به این طریق ساختار دندان ها حفظ شده و دچار خرابی نشوند. هدف از انجام فیشور سیلانت این است که بتواند کودک را در راستای مسواک زدن صحیح راهنمایی کند زیرا شیار های دندان را می‌پوشاند و از دندان ها در برابر پوسیدگی ها محافظت می‌کند. فیشور سیلانت ها موقتی بوده و عوامل گوناگونی بر میزان ماندگاری آن موثر است. مواد غذایی سفت مانند ته دیگ یا آدامس ها علاوه بر تخریب فیشور سیلانت و کاهش مدت ماندگاری بر ایجاد دندان قروچه در سنین کودکی نیز تاثیرگذار هستند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی برخی از مشخصات بهترین دندانپزشک اطفال  و برخی از خدمات ارائه شده توسط بهترین دندانپزشک اطفال در شمال تهران پرداختیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

10 دیدگاه در بهترین دندانپزشک اطفال
  1. سلام، فرزند من یکی از دندون های شیریش پوسیده، آیا نیازه که مراجعه کنم؟

    • دکتر لیلا آذرنوش ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۰۵:۳۴ پاسخ

      سلام بله پوسیدگی های دندان شیری موجب پوسیدگی مینای دندان اصلی و سایر مشکلات خواهد شد.

  2. سلام عصب کشی دندون کودکان خیلی درد داره یا بی حسی قویه؟

  3. سلام، فرزند من از دندونپزشکی خیلی میترسید، از وقتی خدمت شما مراجعه کردم، برخورد عالی و محیط آرام باعث شد که دیگه نترسه واقعا ممنونم.

  4. واقعاااا بهترین دندانپزشکی اصفال هستند، خیلی از خدمتتون ممنونم بهترینید.

  5. سلام هزينه ایمپلنت دندان کودکان چقدره؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پنج + 13 =

تماس سریع