اولین مراجعه به دندانپزشکی کودکان

رویش اولین دندان کودک پس از تمام سختی های آن برای والدین بسیار لذت بخش است، اما در کنار تمام این زیبایی ها مسئولیت والدین بیشتر خواهد شد . مراقبت از دندان های کودک و رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت می باشد . بسیاری از والدین تصور می کنند به دلیل اینکه دندان های شیری موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود اهمیتی نخواهد داشت در صورتی که این یک باور و تصور غلط است و وجود دندان های شیری برای سلامت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت می باشد .

معمولا توصیه علمی و عملی که در تمام دنیا به آن عمل می شود این است که، با رویش اولین دندان شیری باید کودک به دندانپزشکی کودکان مراجعه نماید . بدین معنا که هیچ زمان نباید صبر کنیم تا کودک از دندان درد شکایت کند . با مراجعه به موقع و معاینه زودهنگام می توان از بروز مشکلات دهان و دندان پیشگیری نمود .
بهترین زمان مراجعه به دندانپزشکی کودکان پس از رویش اولین دندان شیری و زیر یک سال می باشد . زیرا در این زمان دندانپزشک می تواند توصیه های بهداشتی را به کودک و والدین آموزش دهد تا از بروز مشکلات دهان و دندان پیشگیری شود . یکی از موارد بسیار مهم که متاسفانه بسیار دیده می شود، این است که کودکان در حدود سن دو تا سه سال با تعداد زیادی از پوسیدگی های دندانی مواجه می شوند .

اولین مراجعه به دندانپزشکی کودکان

اولین مراجعه به دندانپزشکی کودکان

لازم ذکر است، یکی از علت شیوع پوسیدگی های دندانی در سنین دو تا سه سال ناآگاه بودن والدین به انجام برخی از کارها می باشد، بدین معنا که اکثر والدین اظهار داشتند که کودک شب هنگام با یک شیشه شیر یا شیشه ای حاوی نوشیدنی های شیرین می خوابد و همین امر شبب تجمع مواد غذایی در دهان شده و عامل بروز پوسیدگی های دندانی می شود .
درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان در سنین پایین سخت خواهد بود اما با مراجعه به موقع به دندانپزشکی کودکان و رعایت توصیه های پزشکی از بروز مشکلات دهان و دندان پیشگیری می نماید .

اولین تجربه دندانپزشکی کودکان

اولین تجربه مراجعه به دندانپزشکی کودکان مهمترین اصل ترغیب کودکان به رعایت بهداشت دهان و دندان و تمایل به انجام درمان های دندانپزشکی است که اگر به صورت صحیح و تخصصی انجام نشود، نگرانی و استرس را تا بزرگسالی برای آن ها به همراه خواهد داشت . به همین منظور قبل از مراجعه به دندانپزشکی کودکان از تجربه و مهارت دندانپزشک کودکان اطمینان حاصل نمایید .

سن شروع درمان فلوراید تراپی کودکان

اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان می تواند با رویش اولین دندان در دهان کودک آغاز شود و شروع فلوراید تراپی از یک سالگی هر شش ماه یک بار و تا دوازده سالگی باید ادامه داشته باشد در این مدت دندانپزشک کودکان سعی می کند با آموزش های لازم برای رعایت بهداشت دهان و دندان و اصول پیشگیری به کودک و والدین آن ها برنامه های را که نیاز دارند را آموزش دهد تا دوره تبدیل دندان های شیری به دندان های دائمی به خوبی انجام گیرد .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد . می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دکتر لیلا آذرنوش دنبال کنید.

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به رعایت بهداشت دهان و دندان به کودک خود کمک نمایید و برای آموزش صحیح مسواک زدن می توانید با دندانپزشک کودکان مشورت نماید تا نحوه صحیح مسواک زدن را به کودک شما آموزش دهند . مراجعه منظم و دوره ای در طول سال می تواند از بروز بیماری های دهان و دندان جلوگیری نماید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش:

کشیدن دندان کودکان

درمان ریشه دندان در کودکان

درمان دندان درد شدید کودکان

عفونت ریشه دندان کودکان

                                                           گالری تصاویر دکتر لیلا آذرنوش

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شش + هجده =

تماس سریع