دندان های شیری

تعداد دندان های شیری بیست عدد است . یکی از اتفاقات نادر رویش نکردن یک تا چند دندان شیری است . وظیفه دندان شیری علاوه بر حفظ فضا و هدایت جهت حرکت دندان های دائمی زیرین . همچنین در بعضی نواحی تحریک مخاط برای تبدیل به دندان دائمی است.

دندان های شیری به چند بخش تبدیل می شوند از جمله: دندان های پیشین، نیش و دندان های آسیاب شیری می باشد . در این مقاله قصد داریم به مطالبی نظیر ذیل بپردازیم .

  • کشیدن دندان شیری لق
  • روش کشیدن دندان شیری
  • مراقبت بعد از کشیدن دندان شیری
  • آموزش کشیدن دندان شیری در خانه
  • تعرفه کشیدن دندان شیری
کشیدن دندان شیری

کشیدن دندان شیری

سن رویش دندان های شیری

معمولا سن رویش دندان های شیری از شش ماهگی آغاز می شود و به طور تقریبی در سن هفت سالگی به پایان می رسد . این مدت زمان تقریبی است و به تعویق افتادن رویش و افتادن دندان های شیری به مدت شش ماهگی یک امر طبیعی است اما در صورتی که بیش از این مدت زمان به تعویق افتد بهتر است با دندانپزشک اطفال مشورت نمایید .

سن تقریبی رویش دندان های نیش شیری هجده ماهگی است و سن تقریبی افتادن این دندان ها در فک بالا با فک پایین متفاوت است .

اهمیت حفظ دندان های شیری

در واقع یکی از وظایف دندان های شیری این است که در جویدن غذا کمک می کنند و همچنین در ادای صحیح تلفظ کلمات موثر هستند . ولی واقعیت این است که دندان های شیری وظایف مهم تری دارند . آن وظیفه مهم تر این است که پیرامون قوس فکی را حفظ می کند، برای رویش دندان های در حال تکامل در داخل استخوان فک هستند بدین معنا که در سنی که ما دندان های شیری را در ظاهر دهان می بینیم ولی وظایفی را در آینده برای آن پیش بینی می کنیم .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال ، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

کشیدن دندان شیری

بعضی از دندان های شیری گاها تا سن سیزده سالگی در دهان هستند . دندان های شیری نقش بسیار مهمی برای حفظ، نگهداری و سلامت دندان های دائمی دارند . هر کدام از این دندان های شیری فضای را حفظ کرده اند تا دندان های دائمی در زمان مشخص خود رویش پیدا کنند . جدا از این که دندان های شیری فضای را حفظ کرده اند نقش بسیار مهمی تری دارند و دندان های دائمی به مسیر رویش خود هدایت می کنند .

با توجه به اهمیت دندان های شیری بهتر است دندان ها در صورت پوسیدگی ترمیم شوند تا اینکه کشیده شود . لذا برای اطلاع از اینکه بهتر است دندان شیری کشیده و یا ترمیم شود بهتر است به دندانپزشک اطفال مراجعه شود تا در ابتدا مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه نهایی و روند درمان با نظر پزشک صورت گیرد .

زمان مناسب مراجعه به دندان پزشکی

متاسفانه افرادی را می بینیم که مراجعه به دندانپزشکی را به آینده موکول می کنند . بلکه تصور می کنند دندان هایش شیری در دهان موقت هستند و بهتر است زمان مراجعه به دندانپزشکی بعد از رویش دندان های دائمی باشد . دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک کودک توصیه می کنند که دندان های شیری را به عنوان یک سیستم ضروری در دهان کودک در نظر بگیرید و اهمیت آن را برای آینده در نظر داشته باشید . مراجعه به دندانپزشکی کودکان برای حفظ دندان های شیری تا زمانی که لازم است و خارج کردن آن ها از دهان از زمانی که دیگر لازم نیست کاملا ضروری است .

برای کسب اطلاعات بیشتر به دندانپزشکی اطفال خوب در تهران مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با این مقاله :

چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

روکش دندان شیری

پوسیدگی دندان شیری کودکان

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 4 × دو =

تماس سریع