با دندان درد کودکان چه کنیم؟ دندان درد کودکان به چه دلایلی ایجاد شده چه روش‌های درمانی برای آن وجود دارد؟ nv بیشتر موارد، درد دندان در کودکان در اثر آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان‌ها ایجاد می‌شود. در اینجا به مواردی پرداخته‌ایم که می‌توانید برای کمک به فرزندتان هنگام داشتن دندان درد انجام دهید.

سعی کنید تا حد امکان در مورد علائم فرزند خود اطلاعات کسب کنید. آیا دندان همیشه درد می‌کند یا فقط هنگام جویدن غذا این مشکل احساس می‌شود؟ آیا دندان به گرما و سرما حساس است؟ آیا وقتی آن را لمس می کنید صدمه دیده است؟ آیا دندان لق شده یا به طور آشکار آسیب دیده است؟ آیا فرزند شما علائم دیگری مانند تب، تورم یا خستگی دارد؟ همه این اطلاعات زمانی مفید است که به دندانپزشک اطفال یا متخصص کودکان مراجعه کرده تا درد دندان به خوبی بررسی شده و روش درمانی مناسب برای آن از سوی پزشک تجویز شود.

علت درد دندان کودکان

درد دندان کودکان ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• شکستن مینای دندان یا شکستن دندان کودک
  • درآمدن دندان‌های اصلی کودک که ممکن است با درد همراه باشد.
  • شل شدن یا افتادن پرکردگی دندان‌ها که منجر به درد و ناراحتی کودک می‌شود.
  • ساییده شدن دندان‌ها که باعث ایجاد درد و ایجاد مشکلات دندان در کودکان می‌شود.
  • گیر افتادن غذا بین دندان‌ها که می‌تواند باعث فشار و فاصله‌گیری بین دندان‌ها و همچنین تحریک ریشه‌ها و لثه‌ها شود.

پوسیدگی دندان که می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود. هرچند کودک ممکن است نتواند درد دندان خود را بیان کرده و آن را به خوبی ن را آن توضیح دهد، اما شما می‌توانید از طریق علائمی مانند ناراحتی و نق زدن، سخت خوابیدن، تغییرات ناگهانی در عادات غذایی و مالش مداوم دندان‌ها، لثه‌ها یا فک کودک به درد دندان‌های او پی برده و اقدامات لازم را برای آن انجام دهید

درمان دندان درد کودک

نوع درمان مورد نیاز برای دندان درد کودکان به تشخیص پزشک یا دندانپزشک بستگی دارد. رایج‌ترین روش‌ها شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی برای رها شدن از هر گونه عفونت، مصرف تسکین دهنده درد (بدون نسخه یا نسخه بسته به سطح درد)، ترمیم دندان آسیب دیده و یا پر کردن دندان است. در بعضی موارد لازم است دندان به طور کلی برداشته شود. دندانپزشک شما قادر خواهد بود تعیین کند که بهترین روش درمانی برای دندان درد کودک شما چیست.

درمان درد شدید دندان در کودکان

درمان درد شدید دندان در کودکان، گاهی اوقات نیاز به مراقبت اورژانسی ندارد. اما این موضوع نباید مورد غفلت قرار گرفته و فراموش شود. درد دندان در کودکان کاملا عادی و متداول است که می‌توان به روش‌های مختلف آن را کنترل کرد. از جمله روش‌های ساده می‌توان به استفاده از محلول آب نمک گرم برای دهان‌شویه یا مصرف داروهای مسکن مانند استامینوفن (تیلنول) اشاره کرد. در هر صورت، اگر درد ادامه داشته و سبب ناراحتی کودک شده باشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی به دندانپزشک کودکان مراجعه کنیم؟

بستگی به وضعیت فرزندتان دارد که چه زمانی به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید. اگر صدمه واضحی به دندان وارد شده است، بهتر است بلافاصله او را نزد دندانپزشک ببرید. اگر درد ناشی از صدمه یا آسیب دیدگی دندان نیست و درد به وجود می آید و از بین می رود، باید او را در اولین فرصت ارائه دهنده خود وارد کنید نزد دندانپزشک کودکان ببرید. البته اگر فرزند شما درد زیادی دارد، هر چه سریعتر او را ببرید.

زمان مناسب برای مراجعه به دندانپزشک کودکان برای درمان درد دندان شدید چه زمانی است؟ والدین باید به این نکته توجه کنند که درمان‌های موقت تنها به مدت کوتاهی درد را تسکین می‌دهند؛ بنابراین، برای درمان درد دندان کودکان و جلوگیری از آسیب شدید به دندان‌ها، حتماً به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه کنید. برای انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان، راه‌های مختلفی وجود دارد، از جمله جستجو در گوگل یا مشورت با دوستان و آشنایان. اما توجه داشته باشید که دندانپزشک عمومی با متخصص دندانپزشکی کودکان متفاوت بوده و والدین بهتر است کودک خود را برای درمان به متخصص دندانپزشکی کودکان خود مراجعه کنند تا درمان مناسب و موثری دریافت کنند.

این مقاله با هدف ارتقاء درک و دانش در مورد موضوعات عمومی بهداشت دندان کودکان نوشته شده است و نمی‌تواند جایگزینی برای مشاوره حرفه‌ای با دندانپزشک، تشخیص و یا درمان باشد. همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی یا معالجه پزشکی داشته باشید، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره در رابطه با مشکلات دندان های کودک خود دارید می توانید به دکتر لیلا آذرنوش بهترین دندانپزشک کودکان مراجعه نمایید.