مراقبت از دندان های نوزادان

خوشبختانه امروزه والدین به بهداشت دهان و دندان فرزندانشان اهمیت خاصی می دهند . این امر نقش بسیار مهمی در سلامت و مرتبی دندان های دائمی در بزرگسالی فرزندتان دارد .

چگونه به کودک خود آموزش دهیم که بهداشت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت وی دارد . برای رسیدن به این هدف لازم است پدر و مادر آموزش لازم را در این زمینه داشته باشند .

رویش دندان های شیری کودکان معمولا از شش ماهگی آغاز می شود . یک باور غلط این است که افراد تصور می کنند که دندان های شیری شش سال در دهان باقی می مانند در حالی که بدین صورت نیست و دندان های شیری ده تا دوازده سال در دهان باقی می مانند . هر زمان پوسیدگی در دندان های شیری به وجود آمد باید این پوسیدگی دندان های شیری درمان شود .

مراقبت از دندان های نوزادان

مراقبت از دندان های نوزادان

علائم رویش دندان شیری

  • تحریک پذیری و بد اخلاقی
  • سرازیر شدن آب دهان
  • جوش زدن دور دهان
  • گار گرفتن
  • بی اشتهایی
  • گریه کردن
  • بد خوابی و بیدار شدن از خواب شبانه

بهداشت دهان و دندان کودکان

یکی از دغدغه های مهم والدین مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان می باشد . متاسفانه خیلی از والدین تصور می کنند به دلیل افتادن و موقتی بودن دندان های شیری، هنگامی که فرزندشان بزرگ شد، خود می تواند بهداشت دهان و دندان را رعایت نماید . در صورت اینکه بدین صورت نیست و مراقبت از دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردار است .

بازی کردن برای کودکان بسیار لذت بخش است لذا برای آموزش دادن و مشتاق شدن کودکان به رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن بهتر است این فرآیند را به بازی تبدیل کنیم و در آن ها حس مثبت ایجاد نماییم .

کودکان در همه چیز والدین را الگوی خود قرار می دهد . به همین دلیل اگر شما خود اهل رعایت بهداشت دندان ها نباشید، نمی توانید روی فرزندانتان تاثیر بگذارید .

ساده ترین راه برای مسواک زدن دندان های کودک این است که او را در بغل خود نشانده و سر کودک را روی آرنج دست به شکل خم شده نگه دارید .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اهمیت حفظ و وظایف دندان های شیری

سه وظیفه مهم دندان ها عبارت است از: صحبت کردن، زیبایی و تغذیه می باشد اما دندان های شیری دو وظیفه مهم تر دارند که شامل: حفظ فضا برای دندان های دائمی می باشد، بدین صورت که در زیر هر کدام از این دندان های شیری، یک دندان دائمی قرار دارد که این دندان های شیری باید سالم باشند تا فضا آن دندان حفظ و دندان دائمی در موقعیت طبیعی خود قرار بگیرد . در هر کدام از این دندان های شیری ریشه وجود دارد و ریشه آن بلند تر از دندان های دائمی است و نقش ریشه دندان های شیری بدین صورت است که دندان های دائمی به عنوان راهنما از ریشه دندان های شیری استفاده می نمایند تا در موقعیت طبیعی خود قرار بگیرند .

بنابراین اگر دندان شیری وجود نداشته باشد فضای کافی برای رویش دندان دائمی وجود ندارد و از طرفی دندان دائمی مسیر رویش خود را گم خواهد کرد . پس پزشک موظف است  دندان های شیری را حفظ کند یا اگر به هر دلیلی مجبور به خارج کردن دندان شیری شدند باید فضای آن دندان با کمک فضا نگه دارنده حفظ شود که در اصل این یک روش پیشگیری از ارتودنسی می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به دندانپزشکی اطفال خوب در تهران مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش:

مراقبت از دندان کودکان

تکامل دندان کودکان

پوسیدگی دندان شیری کودکان

عصب کشی دندان کودکان

مراجعه کنندگان عزیز در مطب دندانپزشکی دکتر لیلا آذرنوش
درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • هفده − 13 =

تماس سریع