هزینه فلوراید تراپی

پوسیدگی دندان بیماری است که معمولا از دوران کودکی به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ایجاد می گردد . میزان پوسیدگی دندان در کودکان زیر دوازده سال از شیوع بالایی برخوردار است . فلورید تراپی یکی از روش های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان می باشد .

فلوراید یک ماده معدنی است که در برخی از غذاها و همچنین در آب یافت می شود . مطالعات نشان داده اند که فلوراید می تواند بوسیله مقاوم تر ساختن دندان ها از پوسیدگی دندان جلوگیری کند . مقاومت بیشتری در برابر اسیدهای تولید شده توسط پلاک و باکتری های دهان ایجاد می کند .

هزینه فلوراید تراپی
هزینه فلوراید تراپی

یکی از توصیه های دندانپزشک کودکان و یا متخصص دندانپزشک کودکان حین معاینات دندان های کودک شما استفاده از فلوراید تراپی می باشد . فلوراید به صورت یک ژل یا فوم می باشد . معمولا ژل فلوراید درون یک قالب ریخته می شود و به مدت چهار دقیقه در دهان قرار داده می شود .

درمان با فلوراید در زمان رشد دندان های کودکان بسیار مهم و ضروری است . تحقیقات انجام شده نشان می دهد که برای فلوراید تراپی نه تنها که برای کودکان مفید است برای بزرگسالان هم مفید می باشد و در درمان پوسیدگی های دندان بسیار موثر است .

کاربرد فلوراید یک روش پیشگیرانه ساده است که مزایای بسیاری برای دندان ها دارد .

فلوراید درمانی

فلوراید به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان و تقویت مینای دندانی مورد استفاده قرار می گیرد . معمولا ماده فلوراید که به صورت ژل می باشد به طور مستقیم بر روی دندان قرار می گیرد . فلوراید درمانی در تمامی سنین بزرگسالان، نوجوانان و کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است برخی از افراد نیاز به فلورایدتراپی نداشته باشند اما استفاده از این روش برای کودکان و نوجوانان به صورت منظم لازم و ضروری است . افرادی که از بیماری لثه، خشکی دهان و پوسیدگی های بیش از حد هستند می توانند از فلوراید تراپی استفاده نمایند .

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری های دهان و دندان می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از دندانپزشک اطفال با شماره های ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۲ – ۰۲۱۲۲۶۱۵۴۰۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

وارنیش فلوراید تراپی

وارنیش فلوراید ماده ای است که بیشتر از سی سال در پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر است . این ماده غلیظ و چسبناک می باشد و بعد از تماس با سطوح دندان آرام آرام فلوراید آزاد می شود . ماده وارنیش فلورایدتراپی یکبار مصرف بوده و باید زیر نظر دندانپزشک کودکان انجام می شود .

خمیر دندان حاوی فلوراید

ترکیب فلورایدی که خمیر دندان ها دارند از لحاظ نوع فلوراید که در آن وجود دارد می تواند خیلی متفاوت باشد . به طور مثال: اگر فلوراید اگر از نوع استانوس فلوراید باشد این باعث می شود که این نوع فلوراید توانایی خیلی بیشتری برای اینکه با کلیسم روی مینای دندان ترکیب شود و مینای دندان را خیلی قوی تر کند، دارد .

مراقبت های بعد از فلوراید تراپی

مواد معدنی فلوراید تراپی به مرور زمان جذب دندان ها می شود و فلوراید جذب شده سبب پیشگیری از پوسیدگی دندان ها می شود اما از جمله مراقبت های بعد از انجام فلوراید تراپی عبارتست از:

  • بعد از فلوراید تراپی به مدت سی دقیقه از خوردن و یا آشامیدن بپرهیزید .
  • از مسواک زدن به مدت بیست و چهار ساعت پس از فلوراید تراپی اجتناب ورزید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به دندانپزشکی اطفال خوب در تهران مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر لیلا آذرنوش:

مراقبت از دندان کودکان

تکامل دندان کودکان

پوسیدگی دندان شیری کودکان

عصب کشی دندان کودکان

 

درباره دکتر لیلا آذرنوش

دکتر لیلا آذرنوش دندانپزشک اطفال در سال ٨٢ فارغ التحصيل شدم و دوران طرح را در بيمارستان مسيح دانشورى دار آباد تهران گذراندم دو سال در بيمارستان توحيد جم كار كردم سپس در سال ١٣٨٦ كلينيك شبانه روزى پگاه را به همراه همسرم دكتر على فرجى در خيابان خواجه عبدالله تاسيس كرديم و از آن سال در آنجا به عنوان دندانپزشك كودكان مشغول شدم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سه × دو =

تماس سریع